© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 24. oktober 2011

Kunstnerisk?

Jeg er et petimeter når det kommer til rettskriving, og første gang jeg så skiltet på bildet, måtte jeg flire godt for meg selv. "Dikterstuen" høres jo riktig så poetisk, kunsnerisk og koselig ut, men for pasientenes skyld håper jeg det er lite diktning der. Jeg ville nok ha slengt på en aksent på e-en, slik at det skulle stå "Diktérstuen". Jeg vet ikke om det er helt korrekt, men hvordan er imperativ av "å diktere"?

Jeg hadde nattevakt i uken som har vært, og heldigvis var det relativt rolige vakter. Og dikterstuen har jeg hatt lyst å ta bilde av lenge, men mens jeg først var i gang tenkte jeg at jeg skulle finne ut hvor mange utgaver huset faktisk hadde av det samme mor-og-barn-bildet.

I begynnelsen la jeg ikke helt merke til at det var så mange varianter, for jeg var jo ikke kjent på huset. Hvis jeg gjenkjente bildet, regnet jeg med at det var fordi jeg nettopp hadde gått forbi der eller husket feil. Men så la jeg merke til at det samme bildet hang i to fortløpende korridorer og dermed med kort avstand til hverandre. Dermed visste jeg at det ihvertfall var TO av samme! Og hadde jeg ikke sett det på en eller annen avdeling også ...?

På rolige nattevakter kan man tillate seg å gjøre noen krumspring, så jeg fór litt rundt på leting, og fant ikke mindre enn FEM utgaver av samme bilde (og fire av dem til og med i samme etasje)! Ett var riktignok blassere i fargen enn de andre, men med samme motiv. Utrolig dårlig fantasi og utnyttelse av statlig kunst. Kunne de ikke i det minste spredt dem ut litt mer, og gjerne byttet kunstverk med jevne mellomrom?
Dårlig bildekvalitet skyldes nattelys og hastverk. Hvor kult er det å springe rundt med kamera på avdelingene, liksom?
Noen som vet hva kunstverket heter eller hvem som har laget det?

3 kommentarer:

  1. Kanskje det hadde vært lurere å kalle det "Stuen for diktering"? Nei, jeg veit ikke jeg. Jeg hadde iallefall tolket "Dikterstuen" som et oppholdsrom for lyrikere... ;o)

    Angående bildet tror jeg det må ha vært noen i innkjøpsavdelingen som har fått kvantumsrabatt!

    SvarSlett
  2. :) Der kan du se,enten var det nok noen som likte dette bildet kjempe godt,eller så var det kanskje salg på akkurat dette bilde:) Men koselig bilde er det ihvertfall:)
    Håper du har en fin start på uken..
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei! Kikker innom for å ønske deg en fin kveld. Takk for at du er med på min give-away!

    Artig det der med x antall like bilder. Stor avdeling du jobber på kanskje, hihi. Enig med deg - spre kunsten litt og varier innimellom :D

    Fortsatt god vakt! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...