© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 11. oktober 2011

Herfra eller derfra?

Vi har snakket om å kjøpe et nytt vitrineskap i samme serie som de nye spisestuemøblene våre.  Vi har allerede en skjenk i Royal Oak fra Bohus, men jeg har syntes at vitrineskapet i samme serie ser så kompakt ut. Glassdører, javel, men trevegger på sidene. Solide hyller i tre. Det blir kanskje litt mørkt inni skapet, har jeg tenkt.


Men så fikk vi reklame fra Jysk i går. Vi har ikke fått hengt opp "Nei takk til reklame"-klistrelappen på postkassa ennå. Vi er jo i en fase hvor kanskje en og annen reklamebrosjyre kan gi oss nyttige tips og hint. Men altså - i Jysk sin siste reklame vistes et bilde av et vitrineskap i serien Hampton. En så mye blåkopi av Bohus' Royal Oak-serie som man kan få uten å plagiere for mye. Og dette vitrineskapet har glassvegger! Og glasshyller. Dette tenker jeg vil gjøre skapet mye lysere inni.
Men så kommer usikkerheten snikende - er treutførelsen, selve finishen, så lik på disse to modellene at de kan gå for det samme, eller vil Jysk sitt vitrineskap skille seg akkurat så mye ut at det ser dumt ut. At det ene håndtaket har rund utførelse og det andre firkantet tror jeg at jeg kan overse. Men fargen på treverket? Hmm ... vanskelig! Her må en ekskursjon til!

4 kommentarer:

  1. Hmm..er ikke alltid like enkelt velge..
    Og de var jo fine begge to..Gleder meg tilå se hvem du velger:)
    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  2. Å, kjenner meg SÅ igjen. Særlig når det går på å spare noen kroner... Helt enig i at Jysk sitt skap var kjempefint, mye penere med glasshyller. MEN jeg ville valgt i samme serie som du har fra før av. Gløden i treverket kan være forskjellig og det kan være du vil ergre deg etterhvert hvis du velger fra to forskjellige produsenter. Samme merke ser også mer helhetlig ut. Lykke til med valget:-)

    SvarSlett
  3. Ikke lett å velge ut møbler, nei...

    SvarSlett
  4. Enig, Fru Underberget. Var og kikket på Jysk i dag, og gløden og utførelsen var ikke den samme.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...