© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

onsdag 19. oktober 2011

Curlingerfaringer

  • Vær sikker på at du/dere har leie av bane eller om det er drop-in bare for medlemmer.
  • Kle deg i varme og ledige klær. Amatørkledning (sommerens tights under årgangsjoggebukse og t-skjorte under fleecegenser) kan funke bedre enn proffe treningsnarkomane bekledninger.
  • Lei curlingsko i riktig størrelse.
  • Får du sko i for liten størrelse, men er dum nok til å ikke gjøre noe med det, må du lide deg gjennom økten og risikterer øm og hoven ankel og dårlig blodtilførsel i tærne.
  • Isen er glatt. Veldig glatt.
  • Ta av deg eventuelle armbåndsur før du går på isen.
  • Fall på is + armbåndsur = hematom/sprukken blodåre og hovent og ømt håndledd.
  • Glatt is = vanskelig å holde balansen, selv med lavt tyngdepunkt og både stein og kost å lene seg på.
  • Curlingsteinen skal egentlig ikke brukes til å lene seg mot. Det påvirker fart og retning på både stein og deg selv.
  • Knærne skal ikke egentlig berøre isen.
  • Knær som stadig berører isen blir til slutt ømme. Vurder bruk av knebeskyttelse.
  • Unger som har trent tre ganger er flinkere enn deg som nybegynner. Og mer fryktløse. Best å innse det med det samme.
  • Hvis du sier ja til å være skip, er det du som setter de to siste steinene. Husk hvilket ansvar som hviler på dine skuldre!
  • Skippen står stort sett avsondret fra resten av laget gjennom kampen, med eneste selskap i det andre lagets skip.
  • To timers trening/kamp med for små sko er en lidelse, men desto mer en lettelse når skoene tas av. Aldri har de vanlige skoene mine føltes større!
Curling kan absolutt anbefales. Det ser enkelt ut, men er fryktelig vanskelig så lenge ikke balansen og teknikken sitter. Og til tross for at jeg lekte skip i amatørkledning, så var jeg sannsynligvis den eneste av mine kolleger som ikke frøs. Vi ble til slutt bare fire kolleger, da to hadde sett feil på kalenderen og hadde kveldsvakt. Heldigvis var det et barnelag som ville spille mot oss, og faren til en av dem forklarte oss reglene. Dessverre klarte jeg å pådra meg både ømt kne, hematom på stivt håndledd og øm og hoven ankel. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan det med ankelen gikk til, men mistenker at de små skoene fikk meg til å gå på ytterkanten av foten. Dessuten var nok ikke frasparkteknikken helt god. :-)

2 kommentarer:

  1. Hehe..Takk for gode råd:) Curling høres gøy ut:)
    Ha en fin kveld:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Kunne også tenkt meg å prøve dette :)

    Kjempekoselig at du er med i konkurransen min! Lykke til!

    Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...