© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 11. oktober 2011

Adding to the list ...

I dag var jeg hos legen. Siden jeg har det yrket som jeg har, har jeg også det "frynsegodet" at jeg kan ta blodprøver når jeg vil. Jeg har, som tidligere nevnt, hypotyreose som må monitoreres, og da er det en smal sak å slenge på litt ekstra analyser for å sjekke kolesterol, hemoglobin, ferritin, HbA1c og annet snack. Nivået mitt på vitamin B12 har ligget i nedre normalområde lenge, men på siste prøve for noen uker siden tippet jeg under grensen. Legen min hadde til og med gjort klar resepten til meg da jeg kom, så nå står jeg på en intensivkur. Jeg fikk ei sprøyte i skinka før jeg dro derfra, og skal ta ei sprøyte i uka fire ganger til. Deretter ei sprøyte hver måned til "ønsket virkning oppnås". Jepp ... enda en diagnose lagt til listen!

Kunne de ikke bare kalt det B12X?
Jeg søkte litt på nett om hva slags effekt folk erfarer av disse sprøytene, og det er visst ganske ymse. Noen skriver at de overhodet ikke merket effekt, mens andre skrev at de kjente energien komme tilbake etter andre eller tredje sprøyte. Jeg kjenner at jeg er ganske avventende til dette. Jeg hadde håp om at levaxin for stoffskiftet ville gi meg energien tilbake, men det gjorde den ikke. Jeg er ikke sikker på om B12-sprøytene vil gjøre det heller. Crap!

4 kommentarer:

  1. For min del ingen energiinnsprøytning, men følte meg mindre syk og merket vel en bedring i imunforsvar også.

    Det beste er jo at en slipper å tenke på bivirkningene av for lavt B12 nivå. Psykoser og nerveskader er ikke noe en ønsker seg.

    Lykke til.

    SvarSlett
  2. Æsjda, skjønner godt at du sier crap! Håper disse sprøytene gir positiv virkning. :-)

    SvarSlett
  3. Skjønner godt at du sier crap,ja...Uff..
    Håper sprøytene gir en positiv virkning.
    Ha en fin onsdag:)
    Klem

    SvarSlett
  4. Ja, vi har noen herlige frynsegoder;-) Jeg har samme yrke og "sykdomsbilde", har også måtte ta inj, men følte meg ikke så veldig mye piggere. Tror generelt vitamitilskudd, jern, hvile, frisk luft og mosjon også er viktig. Evt kostholdsendringer, det kan jo være gluten/karbohydrater el.a som gjør en slapp??
    God bedring!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...