© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

lørdag 3. september 2011

Utsatt

I dag ble jeg litt satt ut da jeg kom på jobb i ettermiddag. Jeg var litt tidlig ute fordi jeg måtte innom et apotek først, og da jeg altså kom på jobb, var det kringle gitt av noen tele-karer som har vært ei stund hos oss og jobbet iherdig. Det var ikke kringlen som satte meg ut. 

Det satt noen i hvitt innerst i kroken i korridoren; et par kjente ansikt og ei jeg ikke dro kjensel på, men siden jeg hadde god tid tok jeg meg et kringlestykke. Etter første bit, med kjeften full av kringle, dukket denne ukjente opp rett foran meg. Strunk, helt innpå og med et forventningsfullt uttrykk i ansiktet. Hun ventet åpenbart på en reaksjon. Tannhjulene mine begynte sakte å arbeide, men det gikk ikke umiddlebart opp noe lys. Nyansatt?, tenkte jeg. Gammel kollega?

For å trekke ut tida, mumlet jeg (med kjeften full av kringle) at "du var heldig med timingen!" før det VELDIG sakte gikk opp for meg hvem hun var. Og så så DUM jeg følte meg! Det var nemlig ei studievenninne fra Trondheimstiden som hadde jobbet i ørten år på Ullevål, og som jeg var med i vennegjengen til i studietiden! Jeg var til og med i bryllupet hennes etter at vi var ferdigutdannet! Denne sommeren hadde hun altså pakket mann og barn og flyttet tilbake til Sørlandet, og nå stod hun altså foran meg og fikk vel ikke akkurat HELT den responsen hun ventet på. Dum som et nek tok jeg til og med tak i ID-kortet hennes for å se hvor hun jobbet nå, men hun trodde sikkert at jeg kikket på det for å huske navnet hennes. (Klaske panne!) Jeg kunne jo ikke huske akkurat der og da at på ID-kortene våre her står bare tittel og ikke avdeling, slik som i Oslo. Teiting! *sukk*

Foto: www.reef-one.com
Men så en gladnyhet jeg oppdaget tilfeldig da jeg kom hjem i kveld og oppdaterte meg på nett. Den zoologiske butikken som fører biOrb-akvariene etablerer seg i området, så fremover trenger jeg ikke hamstre i Oslo eller handle på nett likevel! *juble*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...