© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 25. september 2011

Uteplanting

Etter jobb i går, fredag, dro jeg ut til Plantasjen. Dessverre var det smått med vintergrønne planter igjen hos dem, så jeg endte opp med å kjøpe en flott, tofarget røsslyng til å ha rett ved inngangsdøra. Der stod nemlig restene av de spanske margerittene fra i sommer. Fortsatt veldig grønne og frodige, men akk så avblomstrede, og de ville ikke klart seg gjennom vinteren. Dessuten passer det jo fint med lilla - det begynner jo å nærme seg advent!

I denne byen er det heldigvis to Plantasjen-butikker, så da gårsdagens visitt ikke gav ønsket resultat, dro vi ut til den andre butikken i dag. Der hadde de heldigvis igjen et par to-kulede buksbomplanter, så da ble den ene med oss hjem sammen med en sort sinkpotte å plante den i. (Sic!) Kjøpte også med oss plantejord og lecakuler, men kom aldri så langt som til å ta fatt på det arbeidet, for det så så truende ut ute. Skal ta det i morgen hvis det er vær til det. :)
 

Ampelen med campanulaen har jeg ikke giddet henge opp etter at vi flyttet hit, for den skal vel uansett ikke overleve vinteren. Så langt har den vist stor motstandsdyktighet mot dalende temperaturer og blomstrer fortsatt frodig i ren trass. Den får lov å bli stående foran røsslyngen til den kapitulerer.

Den skarpøyde legger også merke til problemvinduet på bildet. Jeg endte opp med en litt for lang panellengde, men den duger så lenge. Symaskinen står riktignok lett tilgjengelig på gjesterommet, men ... ehh ... tiltak?  

Etter middag satte mannen igang med å montere skjenken til spisestua, og etter heftig samarbeid på høyt plan (jeg satt med monteringsanvisningen og alle skruer og duppeditter og han skrudde og monterte) fikk vi plassert møbelet på plass. Nå er alle orkidéene plassert oppå den for å få de vekk fra gulvet hvor de har tilbrakt tiden etter innflyttingen. De fikk til og med litt vann, for det begynte å bli en stund siden sist, så gjemt som de har vært til nå. Det begynner å komme seg!

Og så vant jeg ørepynt i frøken Alvestøvs gi-bort i går!! Wee!

2 kommentarer:

  1. Du begynner jo å bli en skikkelig interiør blogger..... :-)

    SvarSlett
  2. Ha ha! Nei, det blir jeg nok aldri! Det har verken hensikt eller mål, for jeg er døv for verdens trender og har heller ingen stor interesse av det. :)
    Derimot er det som en naturlig følge i en flytteprosess - og for å holde svigerfamilie og venner litt oppdatert. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...