© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

torsdag 15. september 2011

Ny postkasse!

Nå var det vel på tide med et nytt innlegg igjen, selv om det ikke akkurat har skjedd så mye spennende. Jeg begynte uka med et par relativt rolige kveldsvakter og hadde fri på onsdag. Da skulle jeg inn til byen og naprapaten min igjen, så da benyttet jeg sjansen til å endelig kjøpe en av de flotte postkassene fra Bruka Design. Den ser stor og fin ut, så jeg tror det skal bli plass til posten vår oppi der, ja! :-)
LyseGRÅ, ikke lyseblå!

Jeg vet ikke om jeg tør si noe om maling av stua, for det synes jeg at jeg har skrevet endel om tidligere. Jeg nøyer meg med å si at til helgen, DA altså! *host* Og så kan jeg vise dere en fantastisk flott gjengivelse av fargevalget vårt: 

Veggen er omtrent hvit og den firkantede flekken er i fargen luxor fra Nordsjö. En beige/sand/lattefarge av noe slag, altså.

Spisestuemøblene som skulle kommet på mandag, kommer til fredag i stedet. Sjåføren som skulle kommet med dem, sendte oss en sms forrige fredag og spurte om det passe til mandag. Mannen min svarte umiddelbart på meldingen at det passet greit, men mandag kom ny sms tilbake om at han måtte ha LITT bedre forvarsel enn noen timer tidligere samme dagen! Teite telefonselskap som ikke kan avlevere tekstmeldinger samme dag som de sendes! Derfor blir det altså i morgen ettermiddag. Ja, ja - det hastet jo ikke. Og hvis vi er heldige, kommer sofaen vår neste uke.

Avslutter med et par bilder av verandakatta/besøkskatta vår. Tror den har skjønt nå at den ikke får lov å komme inn, og det virker ikke som den lenger forventer altfor mye oppmerksomhet fra oss. Det hindrer den likevel ikke fra å innta en king-of-the-world-oppførsel som om den eier verandaen vår.

6 kommentarer:

  1. Fin postkasse!
    Blitt skikkelig interiørblogger du :-))
    Klem fra LIV

    SvarSlett
  2. Denne postkassen liker jeg også godt. Vårt postkassestativ ser dessverre ikke ut i måneskinn, fullt opp av stygge gamle postkasser... Kjedelig.

    Du spurte meg om beplantning på verandaen. Hm, jeg er ikke noe ekspert på området, men har fundert på samme problemstilling selv. Nå må jeg innrøme at jeg er på jobb og ikke kan sjekke ut i bokhylla hjemme, men jeg mener å huske at i Sanselig sommer evt Sjarmerende uterom var det noen fine sider i begynnelsen av boka om noen som hadde plantet i gamle oljefat etc - VELDIG FINT! Thuja, kulethuja, gress, buskbom og små trær kan fungere fint og sikkert overleve bedre på sørlandet enn der hvor det er kaldere. Oliventre er også veldig fint og dekorativt, men må tas inn om vinteren. Du kan også plante hosta og andre stauder i potter.

    Hos IKEA har de noen zinkbøtter du kan bruke, kan evt males eller sprayes med saltvann hvis du vil endre utseende på dem. Ha isopor i bunnen istedenfor leca så blir det billigere, kanskje et par tunge steiner for å ha balanse i vekta. Så thuja eller andre planter/busker/trær oppi. Spørr på hagesenter hva de anbefaler.

    Nå kom jeg på at jeg nylig så et flott innlegg hos Parkveiens Hagegleder fra Molde, de hadde laget en stor plantekasse med espalier - veldig fint og gav god skjerming. Du kan også plante humle, villvin el. klatreplanter så har du en fin vegg hele året. Kan lage espalier selv eller kjøpe sånne 180x180 levegger med rutemønster eller lignende.

    Dette ble langt, håper det var til litt hjelp - lykke til:-)

    SvarSlett
  3. tøff....kunne jeg også tenkt meg.:-))

    ha en fin fin søndag.)

    klem

    SvarSlett
  4. ps, vet du at du har aktivert "vis ordrebekreftelse" for å legge inn kommentar hos deg .:)) klem

    SvarSlett
  5. Snuskebassa: Haaahaha! :D

    Fru Underberget: Kjempeflott med gode råd. Tusen takk! Gjør overhodet ikke noe med lange kommentarer! :)

    Thelma Louise: Mener du der man må skrive inn noen bokstaver før man får poste kommentaren sin? I så fall er det bevisst for å unngå auto-spammere. Ikke at jeg tror bloggen min er veldig utsatt, men altså ... :)

    SvarSlett
  6. TAkk for kommentar på bloggen min:) Blir spennede og se hvem som stikker av med premiene om noen dager...Ha en god søndag. Klem.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...