© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

fredag 19. august 2011

Kaosoppdatering

Det er kaos for tiden. Vi har nesten tømt leieleiligheten, og allerede overnattet to netter i nyhjemmet vårt. Soverom og kontor er ferdig malt, selv om fargen ble litt kjedeligere enn først antatt. Stua skal definitivt ikke males i samme farge. Sofaen som skulle kommet på mandag som var, kom i to like høyrehalvdeler og kommer ikke før om FEM UKER. Lånesofaen var i æsjebrunt skinn og stor og ekkel, så den fikk de lov å hente tilbake dagen etterpå da vi hentet vår egen som vi hadde tenkt å kassere. Kombiskapet vårt mangler deler for å få hengslet om dørene, slik at vi må stå klint oppi kjøkkenvinduet for å hente noe fra kjøleskapet. Fryseboksen blir solgt til en kollega, og vi har fått nytt fryseskap på plass i garasjen. Salongbordet fra Bohus hentet vi i går og det tok mannen over to timer å montere. Vår nye oppvaskmaskin funker, men bare fordi min kjære måtte borre nytt hull i bunnen av et kjøkkenskap for å få plass til rør og ledning, og før vi var fornøyde med maskinen ble det mye vann og sverging på kjøkkengulvet. Og mens vi snakker om kjøkkengulv, hadde min kjære en særdeles dårlig dag på mandag. Dagens dont i nyheimen vår begynte med å glippe en full brusflaske på kjøkkengulvet, slik at den "eksploderte"  og tømte halvannen liter cola zero utover gulvet. Etter flere telefoner til alarmselskapet, som hadde rotet til ting, og til internettleverandøren, som også hadde tullet til ting, kom endelig både alarm og internett på plass. Og da vi slitne satte oss ned siste kvelden i leiligheten, veltet liksågodt min kjære nok en brusflaske, sånn bare for å virkelig demonstrere hvilken dårlig dag det var - denne gangen restulterte det i en ødelagt laptop. Derfor denne ufrivillige bloggepausen og tettpakkede oppdateringen. Etter litt styr med tilsølt laptop, åpnet nemlig min kjære opp den bærbare og satte den sammen igjen. Og fikk tre skruer til overs og et ikkefunkgerende tastatur. Så nå sitter jeg her med laptop, eksternt tastatur og litt vel lang avstand til skjermen foran meg. Og håper at den tre dager lange migrenen til min kjære snart skal fordufte. Vaskemaskinen må nemlig også kobles snart, og i morgen må vi vaske ned leiligheten. Heldigvis fikk vi endelig hentet akvariet i dag, så nå bor alle seks fiskene i et (nesten) skinnende rent hjem! Og i morgen kommer foreldrene våre tilbake fra sin felles biltur gjennom Tyskland, så i helgen blir det sosialt og til mandag er ferien over ...

*puh*

4 kommentarer:

  1. Hjelpe meg, sjelden har jeg lest et innlegg der tittelen stemmer så godt med innholdet! For et styr. Håper dere får en fin og avslappende helg!

    SvarSlett
  2. Puhh!
    Men du MÅ ta deg tid til å slappe av i helga!

    SvarSlett
  3. Jøje meg! Håper du har tid til en pust i bakken en gang i blant! Og at det snart er orden i det nye hjemmet ditt.

    Ha en god helg! :)

    SvarSlett
  4. Neimen, fikk du ikke opplæring i kaoskontroll på ditt gamle arbeidssted eller....

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...