© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

lørdag 13. august 2011

Fargeangst

På det som skal bli kontoret vårt, hadde forrige eier malt et Ole Brum-motiv for guttungen sin. Rimeligvis er ikke vi nevneverdig interessert i beholde kunstverket, så vi gikk til verks med grunningsarbeidet. Til tross for ekstremt lite tiltakslyst. Men vi tenkte at grunningen av bare halvannen vegg ikke var allverdens, og hvis vi først var i gang så var det lettere å fortsette også. 


Etter ett strøk med grunning er fortsatt motivet synlig, men vi er litt usikre på om vi satser på at to strøk maling dekker det eller om vi skal ta et grunningsstrøk til. Vi får se det an i morgen, tenker jeg.

Når vi først var igang, så hadde vi lyst å se hvordan malingsfargen fungerte på veggen, så jeg malte en liten firkant og holdt på å få helt angst! Så mørk den så ut! Like mørk som den lyseste maskeringstapen! *grøss*

Etter litt diskusjon kom vi til at vi liksågodt kunne male de to veggene som ikke var blitt grunnet for å få et bedre helthetsinntrykk, og ettersom min kjære skred til verket, jo bedre ble det seende ut. Til slutt kom vi til at fargevalget tross alt ikke var så ille likevel. Vi tar nok soverommet vårt i samme farge også, men om stua skal få en annen og lysere farge skal vi vurdere så snart de to første rommene er ferdige.

4 kommentarer:

  1. Heisan, jeg hadde ikke fått med meg at du blogget igjen! Du hadde sklidd inn på en annen bloggrull. Blir spennende å følge med på husutviklingen deres :-)
    Regner med at du inviterer på te og pastiller i høstferien :-)?
    Klem fra LIV

    SvarSlett
  2. Det der med veggfarger er ikke enkelt. Ofte man blir skeptisk når fargen kommer på veggen, men så tørker det og så blir man som regel fornøyd til slutt. Eller man sier til seg selv at man skal være fornøyd for man orker ikke male på nytt....

    SvarSlett
  3. Oi, ser ut som det Ole Brumm-maleriet var ekstra vanskelig å få dekket til ja! Lykke til :)
    I går fikk jeg pakken din i posten, tusen hjertelig takk, så utrolig mye fint som var i den!
    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  4. Kjære Snuskebassa, da! "Begynt å blogge igjen"? Jeg har da holdt på jevnt og trutt, jeg. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...