© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 19. juli 2011

Jobb og atter jobb

Det er, selv om man kanskje ikke skulle tro det, fortsatt sommer - og det skjer lite. Jeg har jobbet hver dag siden fredag og har fortsatt tre dager igjen. Eller rettere sagt én kveld og to dager. Siden sist har jeg fått en venn på barneavdelingen, en "uvenn" på barnepoliklinikken (som ble mer medgjørelig etter en likegladpille), hatt litt å gjøre med politi, blitt tatt bilde av utkledd som en kylling (gul smittefrakk, munnbind og blå hansker, peonrød i trynet og brillene på halv åtte), fått litt skryt av noen pasienter og likegyldige blikk fra andre, forstått at Derrick-kikkingen faktisk har lønnet seg da jeg forstod tysken til en som ramlet ned ei trapp (og faktisk ble spontan-tolk på akuttmottaket under prøvetakingen), løpt som en tulling på desperat jakt etter en kald brus fra brusautomat (Bare ÉN automat på hele huset?! Er det mulig? Og den stjal 20-kroningen min, så jeg endte opp på tiggerferd på blodbanken.) og generelt løpt som et piska skinn. Den som tror at sykehuspersonale sitter og later seg, kan prøve ei uke i mine sandaler!

Men om tre dager er det helg og to dyrebare fridager før de siste to ukene før ferie! Om ei uke signerer vi boligkjøpet - tidspunktet ble avtalt i dag. Nå må vi snart begynne å pakke litt her, men jeg tror jeg venter til helgen. Altfor utslått av jobbingen for tiden!

1 kommentar:

  1. Jeg misunner ikke dere som har dette yrket. Ved en tidligere anledning har jeg skamrost helsevesenet vårt her på bloggen. Dere skulle at minst dobbel så høy lønn.

    Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...