© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 26. juni 2011

Tilgodelappanikk

I fjor sommer var vi i bryllup i Nord-Trøndelag og hadde handlet ønskeserviset til brudeparet på Tilbords. Vi kjørte fra heimen i Oslo og kom helt til Lillehammer da svigermor ringte og lurte på om vi hadde husket å få med oss bryllupsgaven og finklærne. Og tro det eller ei - vi hadde glemt gaven! Den lå trygt igjen på spisebordet i Oslo. Dermed ble det panikkhandling på Lillehammer, og da vi kom tilbake til Oslo etter sommerferien ble det ny tur til Tilbords hvor vi fikk tilgodelapp. Ettersom jeg liksom skal være den av oss som har best hukommelse og mest orden på ting, fikk jeg lappen.

Den fant jeg plutselig igjen i lommeboka mi på fredag, og oppdaget at det bare var EI UKE igjen til den gikk ut! Da var det bare å kaste seg rundt, tråle Tilbords.no etter noe ønskelig og stikke innom en av butikkene etter jobb.

Men hva skal man kjøpe når man fortsatt ikke har flyttet inn i egen bolig og ikke helt vet hva man trenger lenger, fordi over halvparten av alle kjøkkentingene våre fortsatt er pakket ned? Forskjellige småting ble skrevet ned på en lapp; wok-spade, brødbakemaskin, blender, hverdagsbestikk, selvvannende potte. Etter å ha trålet rundt i butikken desperat etter å finne noe, kom jeg til at mannen og jeg hadde snakket om å kjøpe oss et nytt hverdagsbestikk. Fire forskjellige bestikktyper i skuffen blir bare rot når man bare har 5-6 av hver. Derfor tok jeg en sjefsavgjørelse, og kjøpte Hardangerbestikks Nina-serie til 12 personer. Den kjentes god ut i hånda og så fin ut. Til finere anledninger har vi uansett Admiral-serien.
Vårt nye hverdagsbestikk.
Ettersom det var prisavslag i butikken, hadde jeg penger nok igjen til en av de selvvannende urtepottene fra Eva Solo. Jeg har lenge ønsket meg en slik, for jeg har ikke grønne fingre. En slik kan kanskje hjelpe meg å holde liv i ihvertfall én plante. :)
Bildet er lånt fra moid.no

4 kommentarer:

  1. Er ikke enkelt å huske på disse tilgodelappene:) Bra at du kom på den før den gikk ut..Fint bestikk og selvannendepotte:) Ønsker deg en fin mandag:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Jeg synes du har omsatt tilgodelappen i noe flott og praktisk. Godt du fant den i tide slik at pengene ikke gikk tapt.

    Klem

    SvarSlett
  3. Haha ser for meg panikken... kjenner den igjen heter det vel egentlig! hihi :-)
    Flott bestikk! Gleder meg til jeg kan bytte ut IKEA bestikket vårt,
    Gratulerer med nytt hus!
    Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...