© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 13. juni 2011

Blogg for livet!

Norge trenger 30 000 blodgivere. I forbindelse med den internasjonale blodgiverdagen 14. juni inviterer Blodbanken i Oslo og Norges Røde Kors alle gode krefter til Norges største bloggaksjon – Blogg for livet! Målet: Å rekruttere flest mulig nye blodgivere i løpet av ett døgn.

Hvis du har vurdert å bli blodgiver, kan du benytte sjansen nå. Klikk på en av linkene øverst i innlegget. Jeg var selv blodgiver i noen år, inntil en matvareallergi gjorde at jeg ikke fikk fortsette. Og i min første jobb etter at jeg var ferdig utdannet, var den lokale blodbanken en del av jobben min. Det var en utrolig flott plass å jobbe! Så mange positive mennesker som var innom og var villige til å gi av seg selv - bokstavelig talt.

Grunnen til at jeg først meldte meg som blodgiver var enkel. Hvis JEG kom til å trenge blod, ville jeg få det av en ukjent blodgiver. Hvilken grunn kunne jeg da ha for ikke selv gi blod? Svaret var naturligvis INGEN. Det samme resonnementet gjelder naturligvis også for mitt valg om å bli organdonor. Hvis jeg skulle trenge nytt hjerte, nyre, lever, lunge etc. så ville jeg ønske et raskest mulig. Så hvis jeg ikke trenger organene mine selv, så håper jeg at noen andre kan redde livet ved å motta dem. Enkel logikk, egentlig.

5 kommentarer:

  1. Plukk gjerne opp tråden, Pia! Du har en større leserskare enn meg. :)

    SvarSlett
  2. Takk for påminnelsen! Skal skrive et innlegg i morgen :) -og melde meg selv, jeg meldte meg faktisk for noen år siden, men så oppdaget jeg rett etterpå at jeg var gravid og da fikk jeg ikke gi blod, men nå er ammeperioden over for lengst, så på tide å gi litt blod igjen ja! Jeg som er "sjelden" og allting. B+ hehe *♥*

    SvarSlett
  3. Så flott, Mie! Både at du vil være med på "aksjonen" og i tillegg melde deg som blodgiver! :D

    SvarSlett
  4. Kjempebra at du reklamerer for Blodbanken! Jeg har vært blodgiver tidligere, men slet med å få opp blodprosenten og fikk mye hodepine husker jeg. Tror jeg skal vente en stund til før jeg melder meg igjen. Håper det blir mange nye blodgivere etter denne aksjoen:-)
    Ha en god dag videre!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...