© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

lørdag 14. mai 2011

Vin(ner)lykke

Jeg har i våres hatt bra vinnerlykke her i Bloggeland, og min kjære har mer enn én gang høylydt ønsket seg en overføring av gi-bort-vinnerlykke til Norsk Tipping - dessverre uten ønsket resultat. Et par millioner hadde absolutt gjort seg i disse visningsdager! Vi er dessuten også ute etter en ny, men brukt bil. "Vi" betyr egentlig mannen min. Han er lei av å ta buss til jobb.

På fredag, i går, var det vinlotteri på jobb med hele ti flasker til utdeling. Med tanke på min nylige gi-bort-vinnerlykke tok jeg noen lodd og hadde store forhåpninger. Det endte nesegrus, men gjengen som skulle være med i Holmenkollstafetten vant fem av flaskene som bussdrikke. Jeg tenker det ble god stemning på vei inn til Oslo. :)

Inspirert av vinlotteriet stakk jeg innom Vinmonopolet på vei hjem og kjøpte meg ei flaske hvitvin. Jeg har særdeles lite greie på vin, men valget falt til slutt på en halvtørr Riesling fra Kloster Eberbach. "Vinen er laget av 100% Riesling. Den har lys strågul farge, er middels fyldig og velbalansert med preg av tropiske frukter og sitrus." Påstås å passe best til fiskeretter, skalldyr, orientalsk mat og som terrassevin. Den ble nydt til en pose salt chips og finalen i Mesternes mester. Aldeles ypperlig! 

En følge av å bo halvveis i kasser mens vi venter på å finne drømmeboligen vår, er at hele finserviset og alle fine glass er pakket trygt ned og plassert under trappa til foreldrene mine på andre siden av byen. Man tager hva man haver, og et melkeglass holder vann - eventuelt vin - like godt som noe annet. :)

Et tysk kloster som produserer gult vann? Hmm ... skeptisk?
I dag kom forresten premien fra Veronicas verden, og klokka står allerede i ei bokhylle og tikker fremtiden ufortrødent i møte. De heklede brikkene har vi ingen plass til her i leieleiligheten, så de må vente til vi kjøper oss et nytt sted først.

Og lo and behold! - idag vant jeg jammen i enda en gi-bort! Hos Lissie Design vant jeg et par flotte øredobber i sølv og onyx! Kjempesynd at jeg ikke får lov å bruke ørepynt på jobb! *grmf* Gleder meg ihvertfall til premien kommer!

3 kommentarer:

  1. Er det ikke merkelig det der, at det skal være så vanskelig å vinne i lotto? Det er jo 350 stk som blir millionærer hvert år, så hvorfor ikke oss? ;) Gratulerer med skjønne gevinster! Og vin smaker godt uansett glass :D *♥*

    SvarSlett
  2. Hehe..ja skulle gjerne hatt vinnerlykke i lotto jeg også,men den gang ei..har vel vunnet 55 kroner en gang i løpet av årene jeg har tippet..
    Så gøy at du vinner på give aways da:) Gratulerer md fine premier:) Vin er vin,uansett glass og tilbehør:)
    Ha en herlig søndag:)
    Klem

    SvarSlett
  3. Gratulerer! Det er artig å vinne!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...