© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 3. april 2011

Prisutdeling

For godt over ei uke siden fikk jeg en "award & utfordring" av Homla med bloggen Høvleri og Skravleri. Jeg er ikke sikker på hva prisen går ut på - det stod det ingenting om - men med tanke på utfordringens natur ble jeg veldig usikker på om tildelingen var et kompliment eller ikke. Naiv som jeg er, velger jeg å ta det i beste mening.   :-)


De 10 obligatoriske spørsmålene:

Hvorfor startet du å blogge?
Jeg kjente/kjenner et par bloggere, og min bror kom stadig med tilbakemeldinger om at mengden intetsigende Facebookstatusoppdateringer ble overveldende. Kanskje det var på tide å skrive meningsløse innlegg i en blogg i stedet - hvor jeg kunne utbrodere i større grad enn på Facebook?

Den viktigste grunnen var dog at jeg hadde bestemt meg for å blogge når jeg fikk tilbud om ny jobb, slik at familie og venner kunne følge utviklingen vår mtp. flytting og husbonds jobbsøking.

Hvilke blogger følger du?
I stor grad samme typer blogger som jeg tror jeg selv er; reality-blogger. Altså blogger som beskriver hverdagene. Et viktig poeng er likevel at bloggene må være velskrevet og gjerne med en humoristisk snert. Blogger skrevet på dialekt eller med dårlig språk orker jeg ikke sitte å dechiffrere.

Jeg er også glad i fotografering, så et par foto-blogger følger jeg også. Samt de bloggene hvor jeg kjenner forfatteren fra før.

Hva er ditt favorittsminkemerke?
Ehh ... Hæ?

Jeg har intet favorittmerke. Om noen ber meg ramse opp alle sminkemerker jeg kjenner til, blir listen temmelig kort. Og i disse nedpakkede, leilighetsleiende tider, nøyer jeg meg med å ta et bilde av sminkesamlingen min. Det er sjeldent jeg roter rundt nedi der ...

Ved nærmere ettersyn kan det synes som jeg har utviklet en forkjærlighet for Dior?
Hva er ditt favorittklesmerke?
Jeg tror jeg skrev i et tidligere innlegg at jeg aldri har brydd meg nevneverdig om mote. Jeg handler stort sett på KappAhl og en sjelden gang på Lindex. Av og til handler jeg på butikker for store størrelser.


Hva er ditt "må-ha" sminkemerke?
Jeg skjønner ikke spørsmålet! ha?

Hva er din favorittfarge?
Det kommer da helt an på! Jeg er glad i orange, men jeg kler meg sjeldent i det. Det kommer i grunnen an på humøret og stemningen jeg er i. Jeg liker blått, grønt, svart, brunt, grått, lilla og rødt å gå i. Varme farger (eller nøytrale) er oftest tingen!

Hva er din favorittparfyme?
Førstevalg
Andrevalg
 Hva er din favorittfilm?
Jeg har ingen. Det er mange gode filmer og enda flere dårlige. Jeg liker komedier, action, actionkomedie, krim, spenning og en og annen eventyrfilm. Det fins også mange gode animasjonsfilmer.

Hvilket land ville du besøke og hvorfor?
Island - på grunn av naturen og vår felles historie
New Zealand - naturen og det eksotiske i den formidable avstanden fra Norge
Japan - på grunn av kulturen
Thailand - for kulturen og naturens skyld
Kina - kultur og historie
Hellas - kultur, historie og avslapning
Polen - kultur, historie og saltminer
Osv, osv, osv.

Fem ting du alltid har i vesken din?
Lommebok, mobiltelefon, handlenett, miniparaply og medisiner. Nøklene er nesten alltid i ei jakkelomme.

Og dermed gjenstår bare å velge nye 10 verdige pris- & utfordringsovertakere. Denne har jo gått rundt til de fleste allerede, så jeg må prøve å plukke ut noen som ikke har fått den ennå.


Dette ble bare åtte, men noen har jeg tidligere gitt utfordringer som ikke har blitt besvart og andre liker dem ikke. Og er du en av dem som nå fikk av meg, men ikke kan fordra slikt, så bare la være å ta utfordringen. Ikke verre enn det.  :-)

6 kommentarer:

  1. Åh så gøy! Tusen takk:D Skal lage innlegg senere:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for awarden, jeg begynner straks! :)
    klem

    SvarSlett
  3. Så morsomt å lese om deg:) gratulerer med award,forresten:) Klem

    SvarSlett
  4. Jeg tar den, men ikke akkurat i dag... En annen dag skal jeg fortelle om sminke, klær og annet. Hohoho, æ glær mæ!

    SvarSlett
  5. Du skal rett og slett fryde deg over awarden, og jeg synes du gir gode svar på spørsmålene.

    Klem

    SvarSlett
  6. Grattis med award! Spennende å få vite litt mer om deg:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...