© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

torsdag 28. april 2011

Blomsterlig!

Optimistiske nye hansker.
Fridager midt i uka føles alltid mer tilfredsstillende enn helgefri. Jeg tror det har sammenheng med vissheten om at man kan sove lenge og sløve seg mens "alle andre" jobber. Fridager er i alle tilfeller kjærkomne avbrekk fra jobben. Og i dag fikk jeg endelig plantet blomstene jeg nevnte tidligere!

I slutten av mars var det en litt varmere periode før nattefrosten kom tilbake igjen, og potetplanten jeg kjøpte i fjor ble satt ut noen dager for tidlig. Den tålte ikke frosten og døde, men ble likevel stående ved inngangen i mangel av annet sted å sette den og som en langvarig påminning om hva som skulle gjøres når været ble varmt nok.
Trøstesløst utgangspunkt.

Resultatet. Finn én sesongfeil.
Og i dag ble dagen. Potetplanten ble røsket opp og kastet ut i naturen til kompostering og Camanulaen og fire av de seks innkjøpte spanske margerittene fikk plass i blomsterkassa. Riktig flott synes jeg det ble, men jeg er usikker på om margerittene kommer til å stjele av plassen til Campanulaen - om det blir for mye planter på for liten plass etterhvert.


Den observante leser merket seg nok også at det hang en aldri så liten campanula i ampel på inngangslykten på et av bildene over. Der kan den naturligvis ikke bli hengende, for den har en viss tyngde som slike lykter ikke bør belastes med. Jeg har planlagt å henge den opp i kjetting fra "taket" et sted, men er usikker på hvordan dette løses best. Derfor spør jeg mine kloke følgere: Hvordan passer det best å henge opp denne ampelen - og hvor? Forslag mottas med takk og stjerne i boka!

Kjetting rett opp-og-ned på midten av bjelken eller noe annet?
Den u/heldig?
Etter beplantningen gjenstod det to stakkars margeritter som det ikke ble plass til. Og ikke hadde jeg særlig til plantejord igjen. Hva gjør man da? Man tager det lille man haver, kaster den døde orkidéen for å få ei ledig potte, og prøver etter beste evne å sette en margeritt oppi. Resultetet ble så som så, men jeg håper den overlever. Den siste margeritten står forsatt ute på trammen i påvente av sin foreløbig ukjente skjebne.

1 kommentar:

  1. Gratulerer som vinner av min Give Away. Skal få sendt gaven så snart som mulig. Dukene er selvlaget ja :-) Ser du er i gang med planting, jeg gleder meg til å få begynt med det også. Flott blogg, gleder meg til å følge deg videre.

    Veronica :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...