© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

torsdag 7. april 2011

Bankprat og turnus

Ah, det er utrolig deilig med fridager midt i uka! Jeg hadde opplæringsnattevakt natt til i går, og det var en rolig vakt. Resten av dagen hadde jeg naturlig nok fri, og siden jeg skal jobbe i helgen hadde jeg valgt meg fri i dag også. Herrrlig!

Men umiddelbart etter nattevakten hadde jeg altså time hos naprapaten min, og denne gangen fikk jeg et par øvelser for hoftene som jeg helst skal gjøre to ganger om dagen. Og igjen sa hun at jeg slett ikke virket som en 37-åring, for hun oppfattet meg som jevngammel med seg selv, altså 32 år. Et kompliment er et kompliment og mottas med stor takk. :-D

Da timen var over klokka ni, måtte jeg løpe et stykker lenger ned i gata for avtalen med banken som vi hadde. Der var vi en drøy time og snakket med ei hyggelig dame som tilslutt fortalte oss at vi hadde ikke så verst økonomi og kunne se etter bolig opp til 3 millioner. Og så snakket hun litt om uføreforsikring og pensjonssparing. Jeg kom meg ikke i seng før halv ett, for etter bankpraten måtte jeg umiddelbart på Finn.no og utvide boligsøket! :-D

I dag ble jeg oppringt av avdelingens personalansvarlig som lurte på om jeg kunne tenke meg å gå ut av turnus igjen i september, da to kolleger kommer tilbake fra permisjon. Akkurat der og da ba jeg om tenkepause til i morgen, men da jeg fikk tenkt meg om etterpå kom jeg på at det økonomisk ville være gunstig å fortsette i turnus. Vakttillegg o.a. kan kanskje bety opp mot 40k mer i året! Det vil komme godt med når vi tar opp nytt boliglån og til slutt bestemmer oss for å kjøpe ny bil. I morgen kommer jeg til å skrive e-post til personalansvarlig og si at jeg ønsker å fortsette i turnus hvis mulig. Og som uhelbredelig B-menneske gjør det meg godt å kunne sove lenge enkelte dager!

Og for å minne meg selv på at det snart begynner å spire mer ute i naturen, slenger jeg med dette bildet fra Oppsal i Oslo.

Oslo-vår i 2007 - rett utenfor heimen vår.

4 kommentarer:

  1. Nydelige vårblomster :) Godt å se at våren endelig er på vei for fullt! *♥*

    SvarSlett
  2. Herlig med vårlige tegn.

    Livet består av forskjellige valg, og jeg håper du finner det som passer best for deg og dine.

    Klem

    SvarSlett
  3. Nydelig vårbilde og blomster :)
    Har også meldt meg på din giveaway.
    Ønsker deg en flott helg, klem fra Mette

    SvarSlett
  4. Gratulerer du har vunnet i min give away :-D
    Send meg en mail med navn og adresse så sender jeg gaven i løpet av uken!

    Klem Karianne
    marikanne_@hotmail.com

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...