© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

lørdag 30. april 2011

Ånden som går

I dag morges kjørte jeg min kjære til togstasjonen slik at han kunne komme seg til Oslo og Roger Waters-konserten i kveld. Han og endel kompiser samles i Oslo fra i dag til i morgen, og jeg kan nyte et døgn som gressenke. Jeg kan med andre ord gjøre hva jeg vil og spise hva jeg vil, uten at noen blander seg.

Hva gjør jeg? Handler mat på vei hjem, legger på plass håndklærne som har hengt til tørk og sover noen timer ekstra. Når jeg så står opp, spiser jeg nesten ikke noe før i 5-tida. Da unner jeg meg noe så ekslusivt som Sildakongens Skutesild på ICAs gastro skyvebrød. (Hva er forresten skyvebrød?) 

Og så får jeg endelig litt kunstnerisk ånd over meg! Lenge har jeg hatt et "vridd" tre i hodet som jeg har ønsket å få ned på papir. Det ble ikke akkurat slik som det i hodet, men heller ikke så veldig langt unna. Skjønt treet i hodet mitt så mye finere ut enn det på papir. Jeg har problemer med å lage tretoppene. De fleste trærne jeg tegner blir liksom så rare på toppen.

Cretacolor Monolith 2B til konturene og 4B til skyggelegging.
I kveld skal jeg bare slappe av, surfe på nett, se på TV og kose meg. En vanlig kveld, med andre ord. :)

Hårpyntpremiene ble forøvrig sendt gi-bort-vinnerne i går, så de burde ankomme nokså snart! 

4 kommentarer:

  1. Kom i dag - tusen takk!! Den ser nok litt for stor ut for vesla, men vi får prøve, både på henne og meg. Har en sønn med langt hår, som vel burde fått bort håret før spilling i 1.mai-tog i morra. Men han nekter å gjøre noe med håret. Og akkurat den spenna ville vel ikke vært så kledelig på en gutt...

    SvarSlett
  2. Hehe, nei den hårpynten er vel ikke særlig maskulin. Håper den passer på deg hvis ikke vesla kan bruke den. :)

    SvarSlett
  3. Så deilig med en dag for seg selv:) Ihvertfall en gang i ny og ne:) Så utrolig fint tre du har tegnet, synes du klarte toppen bra jeg:)
    Ha en fiiin søndag:)

    SvarSlett
  4. Alle har godt av litt alenetid. Det er helt naturlig.

    Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...