© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

fredag 15. april 2011

15. april

  • Leonardo da Vinci blir født i 1452.
  • Fremtidig kong Christian V fødes i 1646.
  • Abraham Lincoln døde i 1865 etter å ha blitt skutt av John Wilkes Booth.
  • I 1896 ble avslutningssermonien i de første olympiske lekene holdt i Hellas.
  • Titanic synker i 1912 og 1517 mennesker omkommer.
  • Black Friday i Storbritannia i 1921
  • Insulin ble allment tilgjengelig for diabetikere i 1923.
  • I 1940 begynner de allierte angrepet på Narvik som er okkupert av tyskerne.
  • Konsentrasjonsleiren Bergen-Belsen frigjøres i 1945.
  • I 1980 dør den franske filosofen og forfatteren Jean-Paul Sartre.
  • I 1990 blir Emma Watson født.
  • På Island sprer askeskyene seg i 2010 fra vulkanen Eyjafjallajökull og forårsaker totalt flykaos i Europa.

Men ikke bare det! 15. april er også den internasjonale bioingeniørdagen! DET visste nok ingen av dere! :)  
Gratulerer med dagen til alle kolleger!


3 kommentarer:

  1. Jøss, er det også ein dag! Då må eg gratulere min søster :)

    SvarSlett
  2. He he, det finnes visst en dag for alt;)

    SvarSlett
  3. Hei på deg Rødhette!
    Du har vunnet på min give away så send meg adressen din på eggroe@online.no så får du snart pakke i posten :)
    God påske!
    klem fra Laila

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...