© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 28. februar 2011

Sykedag

Jeg kastet inn håndkleet i dag morges, og innså at verken pasienter eller kolleger hadde nytte av en hostende, hes og neserennende Rødhette. Derfor ringte jeg inn kl. 06 og meldt mitt forfall for så å krype inn under den varme dyna mi igjen. Heldigvis er formen bedre enn den var på lørdag, så jeg regner med å dra på jobb igjen i morgen.

Da jeg endelig fant det for godt å forlate mitt lune sengerede, fikk jeg med meg Marit Bjørgens gulløp og frydet meg godt. Ikke at jeg er så himla sportsinteressert, men jeg liker naturligvis alltid når Norge tar gull i noe.

Og ettersom formen min nå ikke er så altfor ille (hostingen er i grunnen det verste), benyttet jeg litt av fritiden til å henge opp litt flere bilder i leie-leiligheten. Veggene har vært litt kjedelige og bare siden vi flyttet inn for en måned siden.

Bilde fra hjemtraktene mine - ca. 15x20 cm - gitt av min mor.
Ett av mine favorittbilder. Vebjørn Sands "Hvaler" (reproduksjon). Kjøpt for en del hundrelapper av en kar som hadde bildeutsalg på den forrige arbeidsplassen min en gang i året. Liker veldig godt fargetonene i bildet.
Reproduksjon av Carl Larssons "Pontus" som jeg fikk av min bror og hans kone da jeg flyttet til Arendal for å jobbe som nyutdannet i 1995. Liker fargetonene i bildet.
Ett av de første bildene jeg selv kjøpte da jeg var nyutdannet i 1995 og nettopp hadde flyttet til Arendal og bodde på en liten sykehushybel. Har alltid likt grønt.
Et bilde av min manns hjemby som vi fikk i bryllupsgave i 2004. Rosa er kanskje ikke blant mine favorittfarger, men motivet er fint. Bildet ble i dag hengt opp over PC-skjermen til min mann på kontoret. Middel mot hjemlengsel?

For noen innlegg siden nevnte jeg at jeg skulle henge opp mat til småfuglene. Som skrevet, så gjort. Dessverre er småfuglene altfor sky, og undertegnede altfor uerfaren i fuglefoto, til at bildene blir noe særlig å skryte av. Det gjenstår fortsatt litt for å komme på Laila-Karins nivå!
Kjøttmeis beærer meg med besøk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...