© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

torsdag 10. februar 2011

Tom

Jeg føler at jeg egentlig burde ha skrevet et innlegg nå, men jeg kommer i grunnen ikke på noe vettugt å skrive om. Av og til er det bare helt tomt. Jeg har lyst å skrive et velformulert innlegg om bruken av apostrof ved genitiv på norsk, men orker ikke legge hjernen i bløt. På norsk er det helt feil å bruke apostrof ved genitiv, men likevel har mange fått det for seg at det er tingen. Vi blir for anglifiserte i grammatikken. Rød rettepenn har blitt fy-fy, man skal ikke ta skrivegleden fra folk og så lenge folk skjønner hva som menes (evt. mene's?), er liksom alt greit. Urk. Men nå får jeg vel pepper fordi jeg er et petimeter.


Bortsett fra lett gremming, har jeg hengt opp ett bilde og satt et annet på ei hylle. Var hjemme fra jobb pga. sykdom og sov lenge, så M*A*S*H og Scrubs, pakket sammen sengetøyet som hang til tørk og sølte vann i gangen.

4 kommentarer:

  1. Er hjertens enig! God bedring til deg *♥*

    SvarSlett
  2. Veldig enig med deg. Får en litt flau smak i munnen hver gang jeg ser særlig profesjonelle aktører kjøre på med apostrof ved genitiv, gjerne i skilt og greier som er kostnadskrevende å produsere. Kan man ikke sjekke reglene før man trykker opp liksom?

    God bedring :-)

    SvarSlett
  3. Dette er en fanesak for meg. En skikkelig uting (og du finner det i mange bloggnavn...). God bedring.

    Ja, han godeste Carew burde ha sjekka ordboka før han tatoverte seg også, he he

    SvarSlett
  4. Det apostrof-greiene irriterer meg også. I tillegg til orddeling.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...