© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 13. februar 2011

Et avsluttet kapittel

Så var et 11 år gammelt Oslo-kapittel avsluttet. Nøklene er overlevert de nye eierne og alle nødvendige papirer er signert. Og det aller, aller siste flyttelasset har kommet i havn på Sørlandet. Vi leide et vrak fra Rent-a-wreck med sprekk i frontruta, mørkt dashbord, uten kupélys og ikke-fungerende sigarettenner (ergo ingen GPS) som bråkte verre alle timene til og fra Oslo.

På vei til Oslo sovnet både hjerne og høyre fot. Da jeg våknet regnet jeg med at litt lett massering ville få igang blodsirkulasjonen, men det måtte sterkere lut til (= varmt vann). Nå vet jeg ihvertfall hvordan gule, blodfattige tær ser ut! På vei hjem i dag holdt jeg vakt over planten på bildet over og hadde gode, varme føtter - skjønt litt trangt om plassen. Nå står den på stua og ser ganske pjusk ut, så jeg tror ikke den likte alle kuldegradene på Østlandet i går. Får håpe at den overlever!

Utsikt fra 4. etasje på Hotell 33. Holmenkollen nesten helt sikkert bak blokka.

Økernkrysset i full omveltning.

Min forrige arbeidsplass. Kjenner du den igjen?

3 kommentarer:

  1. Det er alltid rart og litt vemodig å si farvel til et hjem. At noen andre skal bo i ens eget hus. Men så er det jo deres hus nå da. Mens et nytt hus, et nytt liv venter på deg. Tenker det er godt å komme mer på plass nå, Rødhette :-)

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. En lukka dør betyr en annen åpen...Arbeidsplassen er jeg jaggu ikke sikker på...sykehus i Oslo?

    SvarSlett
  3. Liv-Inger: Det blir liksom ikke "på ordentlig" all den tid vi bare leier i påvente av å finne noe vi vil kjøpe oss. Men greit å ha alt på (nesten) én plass! :)

    Elisabeth: Et stort et i Oslo, ja. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...