© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

torsdag 20. januar 2011

Like før ...

I morgen kommer flyttelasset fra Oslo. Foreldrene mine henter meg etter jobb og så kjører vi ut til leiligheten hvor vi venter på flyttebilen. Noe smått (komfyr og kanskje noe annet) skal på lager, mens det meste skal rett i leiligheten. Som kommer til å fylles helt av lasset, kan det se ut som av bildet mannen min tok tidligere i kveld. Han har gjort en FORMIDABEL jobb med å pakke ned ALT som gjenstod da jeg reiste sørover. I tillegg sørget han for at leiligheten var vasket og klargjort for begge visningene i forrige uke. Etter jul har det vært lite fritidsproblemer for ham, for å si det slik. Han har hatt mer enn nok å gjøre etter arbeidstid! Det har vel heller vært et problem å få litt fritid innimellom alt. 
Oslo-stua torsdag kveld før flytting. Mobilfoto av min kjære.
Når han har sendt avgårde flyttefolkene i morgen tidlig, kan han med rette puste godt ut og ta det roligere i uken som kommer. Han har ei uke igjen i gamlejobben sin, men neste lørdag kommer han nedover og vi flytter ordentlig inn i leieleiligheten. Siste uken overlever han på en luftmadrass og sammenleggbar stol og bord. Og mikroovn, TV og PC. Det blir stas, tenker jeg!    :-)

Denne helgen blir det min tur å overta litt av arbeidet. Da får jeg prøve å få det litt levelig i leiligheten, montere noen møbler tilbake til opprinnelig stand og rydde inn i skuffer og skap. Gleden hadde vært noe større om det var innflytting i egeneid bolig, må jeg innrømme.

I dag kom forresten endelig den svenske almanakken min! Jeg gleder meg til å ta den i bruk. Særlig viktig blir det å føre alle vaktene mine inn i den. Nå er det bestemt hvilke helger jeg skal jobbe, og at det bare ble én jobbedag i påsken. Før februar må jeg fylle ut resten av ønsketurnusen min.
Og så fikk jeg endelig nei-til-reklame-klistremerkene jeg bestillte for en liten evighet siden! En av dem klistres sporenstreks på den nye postkassa vår i morgen slik at vi slipper mer av all papirsøppelet. Bare bortkastet uansett! Da slår jeg heller et slag for Postkassereklame.no - der kan du lese reklamen på nett! Så sparer vi ihvertfall et par trær på det.

1 kommentar:

  1. Så skjønn almanakk! Føler med dere i flyttesjauen, jeg har flyttet 29 ganger og er drita lei, hehe. Håper det blir lenge til neste gang jeg må gjennom den prosessen altså! Lykke til med innredning av ny leilighet selv om den ikke er egeneid så er det jo litt av den morsomme jobben å gjøre det til sitt eget hjem. *♥*

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...