© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

torsdag 27. januar 2011

Hobbyhandling

I sentrum har jeg ofte gått forbi en hobbybutikk, men jeg har aldri gått innom før i går. Da tok nysgjerrigheten over mens jeg tenkte å bruke litt tid før naprapattimen min. Det er lenge siden jeg har vært innom en hobbybutikk, så jeg gikk langs hyllene og kikket på utvalget.

Ah, der var det gipsformer, ja. Det er jammen lenge siden jeg holdt på med det. Og der er såpeformer og farger også, ja. Kanskje det hadde vært noe for neste adventskalender på jobb? Jeg har jo fortsatt både former og godlukter igjen et sted. Masse fargerikt papir i forskjellige teksturer. Tegnepapir og malepapir også, ja. Tegnepapir?! Kanskje DET hadde vært noe? Det er jammen lenge siden jeg har vært aktiv med blylanttegningen min! Hvor stilig hadde det ikke vært å tegne noe som jeg kunne gitt bort i en gi-bort her på bloggen? Hvis noen ville hatt en blyanttegning, da. 

Jeg endte opp med å kjøpe A5 tegnepapir, et sett med vanlige blyanter (HB, 2B, 4B, 6B), ekstra godt viskelær og Cretacolor monolith-blyanter i 2B og 4B. Tunge, kun bly og intet treverk. Spennende! Jeg har ikke prøvd slike før.


Så er spørsmålet: Er det interesse for en gi-bort med en Rødhette-tegning som premie? Jeg innser naturligvis at interessen er proporsjonal med mine tegneferdigheter. Heldigvis har jeg bevis på at jeg er god til å tegne (Selvskrytt er velskrytt!). Meget god, til og med, i følge kursbeviset jeg fikk etter endt brevkurs i frihåndstegning rundt 1990. Jeg antar det kommer an på øynene som ser.   :-)
Selvportrett etter foto i 1991 -  har ikke noe med brevkurset å gjøre.
Drømmen er naturligvis å kunne tegne slik som dette:
Tegnet av France van Stone og hentet fra wagonized.

4 kommentarer:

  1. Hvis du tegner f.eks en søt ugle eller noe i den stil så må det da bli en utmerket premie. :)

    SvarSlett
  2. He-he! Ønsket er notert, men her loves ingenting. Det kan ta både år og dag før både tid og inspirasjon kommer til meg, så her må folk uansett smøre seg med tålmodighet. :)

    SvarSlett
  3. Det ser ut som om du har teken på blyant, så ei tegning kan bli ein flott premie :)

    SvarSlett
  4. Så flink du er! Vi vil gjerne ha gi-bort med blyanttegning som premie! Ah, nå kom jeg på at jeg fortsatt har litt av en sånn Javapops liggende i skuffen. De var utrolige gode! Men store! Så jeg klarte ikke å få unna en i en sleng!

    Nå har jeg forresten svart på utfordringen din inne hos meg :-)

    God helg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...