© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

lørdag 8. januar 2011

Dødtid

Egentlig hadde jeg bestemt meg for å busse bort til den nye leiligheten vår i dag for å vaske ned, men så meldte værmeldingen møkkavær. Ettersom det frister lite å bevege seg ute i møkkavær, tenkte jeg å se det an når jeg stod opp i dag. Det har snødd litt, men ellers har møkkaværet uteblitt. Men det er grått og trist ute. Det frister ikke å ta turen til andre siden av byen for å gjøre noe så kjedelig som å vaske en leilighet. Ikke er jeg kjent med busstider, bussruter eller busstopp der heller, selv om jeg fikk hentet meg nye ruteplaner på torsdag. Det lar seg nok relativt enkelt løse, men jeg er liksom ikke motivert i dag.

Verden er i svart/hvitt i dag.
I går hadde jeg en fin dag på jobb, selv om den var tidvis hektisk i første halvdel. På den spesielle poliklinikken jeg har vært denne uken, er vi to stykker som jobber samtidig. I går skulle vi finne to pasienter og gikk ut døren til korridoren samtidig. Plutselig kom det et hvin fra en pasient som satt der. "Gud, det er henne! Jeg må ha deg!" Det viste seg å være en pasient som jeg har stukket en del den siste måneden, og h*n er så fornøyd med meg fordi jeg alltid har klart meg med ett stikk når jeg tar blodprøven. "Alle andre" må ha både 4, 5 og 6 stikk, sier h*n. Én dag kommer jeg også til å bomme. Det er ren statistikk. Men veldig hyggelig at jeg har en så entusiastisk fan! :)

Senere på dagen fikk jeg en tilsvarende utfordring, men jeg traff heldigvis på tredje forsøk. Både pasienten og jeg pustet lettet ut da, og etterpå fikk jeg ros av kollegaen min som hadde måttet gi opp. Slikt varmer. :)

Og i lunsjen reddet jeg dagen til mikrobiologisk avdeling. (Den setningen høres litt kul ut!) Én derfra kom til avdelingen vår og lurte på om det tilfeldigvis var noen som hadde med seg et digitalkamera. Lett nølende rekker jeg opp hånda og sier at det har jeg. Gjett om jeg fikk full oppmerksomhet fra alle som satt og spiste rundt meg! Har du kamera med deg på jobb?!  Jeg har ofte kompaktkameraet liggende i veska min i tilfelle jeg kommer over noe jeg har lyst å ta bilde av. Man kan aldri vite! :) Og i går kunne jeg altså låne vekk minnekortet ettersom mikrobiologisk avdeling hadde kamera, men ikke noe å feste bildene fra jubileet sitt på. Jeg tror de var rimelig lettet over hjelpen. :D

Gårsdagens solskinnsdag på jobb - bokstavelig talt.
I et rolig øyeblikk på jobb oppdaterte jeg meg på diverse blogger, og oppdaget til min store overraskelse at jeg hadde vunnet en liten premie hos Mies Lopper! Jeg valgte meg en heklet hvit stjerne fra Kid. Ikke verst! Dette er andre gangen jeg har vunnet hos henne! Snille, gavmilde Mie!

... Kanskje blir det leilighetsvask i morgen ... hvis været er bra. Jeg savner bilen min!

English summary: Rainy day "preventing" me from going to the other side of town to clean our new appartment. Perhaps tomorrow? Had a good day at work yesterday - and even won in a give away at Mies Lopper!

2 kommentarer:

  1. Så koselig med sånne entusiastiske tilbakemeldinger fra pasienter da! Kan skjønne at sånt varmer! Eldstejenta mi har medfødt lavt stoffskifte. Hun har derfor tatt blodprøver hver 2-3 månede hele sitt 8 år lange liv. Det blir noen stikk. Men på laben på Universitetssykehuset Nord-Norge, der treffer de! Gjett om vi er glad i dem for det! Har nemlig hatt et par negative erfaringer med fastlegen, hvor "stikkedamene" aldri traff. Hun ene kommenterte til og med at jenta har så "frynsete" blodårer siden hun stikkes så ofte, det var derfor hun ikke traff. Jøss, hvis det hadde vært tilfelle hadde vi vært i trøbbel, siden hun må stikkes hele livet. Meeen, på UNN, der treffer de. Nå går vi bare dit!

    Håper motivasjonen kommer i morgen, sånn at du får vasket :-)

    SvarSlett
  2. Frynsete blodårer har jeg aldri hørt om! Men det er jo sant at de som må stikkes ofte, ofte utvikler arrvev på stikkstedet som gjør åren hard og vanskelig å perforere - eller gjør at årene ruller unna nålen. Godt at dere har et sted å gå til som gjør en god jobb! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...