© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 17. januar 2011

Budrunden

I dag var dagen. Jeg bevæpnet meg med en lydløs mobil i lomma innstilt på vibrasjon. Allerede før megleren begynte ringerunden, hadde vi et bud inne på takst. I løpet av den neste halvannen timen vibrerte tekstmeldingene inn i lomma mi. Det var en noe besynderlig følelse nær lysken ... Men o'lykke! Siste budet, som vi endte opp med å godta, ble 100 000,- over takst! Vi er veldig fornøyde! Det regner vi med at banken vår også er.

I ettermiddag var jeg på kurs i regi av arbeidsgiver -  om kommunikasjon. Eller kommunisjon, som det stod på en av slidene til foredragsholderen. Ikke lett med disse fremmedordene! Mange selvfølgeligheter ble sagt, men det er veldig greit å sette fokus på det. Hvordan vi snakker til våre kolleger, hvordan vi reagerer på det andre sier til oss og hvordan vi kommuniserer vår reaksjon. Det ble nevnt verbal, non-verbal og passiv kommunikasjon. En påminner om at vi alle er likeverdige mennesker, selv om vi har forskjellige roller på jobb. At det er lov å fortelle at man blir såret over en kommentar, men også at man skal vurdere hvor viktig det er for en selv å få formidlet sin reaksjon. Er det noe jeg kan la gå og la tiden ta med seg, eller tok jeg det så hardt at jeg føler at jeg må ta det opp med vedkommende? Tre timer avbrutt av to rundstykker og litt brus. Etterpå fikk jeg haik hjem - det var veldig greit! I morgen skal sjåføren få en SMIL av meg som takk. Et smil får hun hver dag. :-)
I gårkveld, etter at min kjære kjørte innover til Oslo igjen, måtte jeg sette meg ned og skrive ønsketurnus for første gang - fra april til ut juni. Det ble litt pes, og jeg feiget ut og brukte grunnturnusen som basis, og stokket bare om på ukene slik at de passet meg bedre. Blant annet satte jeg meg opp på mine første nattevakter på ti år i påsken. I morgen blir det "vaktforhandlinger" hvor vi alle skal bli enige om hvilke helligdager og slikt vi skal ta, ettersom det er mer enn mange nok villige sjeler som har skrevet seg opp. Da får jeg sikkert også vite hvor mye galt jeg har fyllt ut. Vi får se. :-)


På lørdag var vi som tidligere nevnt på årsfesten til min manns nye jobb. Det var veldig trivelig, og på bildet over ser dere et lett utvalg av oppvasken.

4 kommentarer:

  1. Så bra, gratulerer med salg! He he kommunikasjon er ikke enkelt, nei. Utrolig hvor synlig sånne dumme skrivefeil blir på stort lerret. Når man sitter med presentasjonen på pc'en selv, kan man lett overse sånne blemmer....jepp.

    SvarSlett
  2. Gratulerer med et kanongodt salg! Er toppers å få godt over takst! Vi fikk 260 000 over takst da vi solgte boligen for noen år siden. Ikke spør meg hvor de pengene har tatt veien... ;-)

    Jeg satt forresten og kosa meg med en Javapop her om dagen. Utrolig god! Og stor. Måtte legge den i plast og spare til en annen kveld.

    SvarSlett
  3. Takk og takk for gratulasjon! Vi fikk det vi ønsket oss i våre mest optimistiske stunder.

    Så bra at du likte Javapop'en, Liv-Inger! :)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med salg - tipper det er godt å være ferdig med den biten. Godt å få solgt over takst også, selv om overskuddet har en tendens til å forsvinne i det store sluket (iallfall hos oss...)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...