© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

fredag 17. desember 2010

Whiskey-stemme

Nå er jeg bra lei whiskey-stemmen min! Og all hostingen som følger med den dumme halsen min. I natt var en sjelden lang natt. Våknet bl.a. kl. 03 av at jeg holdt på å hoste huset ned. Tror jeg sovnet litt, men våknet ti på halv av mer hosting. Sovnet. Hostet mer halv fire. Sovnet. Hostet enda mer ti på fire - osv. Litt før 06 stod jeg opp i et forsiktig håp om at jeg IDAG, etter allerede to sykedager, kunne tutle meg på jobb. Men neida, stemmen var minst like ille som dagen før og hostingen likedan. Det var bare å kaste inn håndkleet og ringe jobb igjen. En veldig forståelsesfull kollega hørte raskt hvorfor jeg ikke kom på jobb, men trøstet meg med at jeg hadde vunnet "gaven alle ønsket seg" i adventskalenderen på jobb. Gleder meg til å hente den til mandag!
Forsøk på halslindring.
I går var jeg på visning sammen med far min på en leilighet ganske sentralt, på andre siden av elva. Faktisk bare en fem-minutters spasertur til den nye jobben til min kjære. Finn-annonsen hadde bare ett bilde og da blir jeg generelt litt skeptisk. Med god grunn, viste det seg. Leiligheten var relativt shabby, men vi har den i bakhodet som en planke i fall vi ikke får tak i noe bedre. Vi skal på ny visning mandag og tirsdag, og jeg tror begge de leilightene har bedre standard.
Det hjelper ikke med marimekko-gardin når standarden ellers er laber. Hvor er f.eks. håndvasken? Jo, den må du gjennom stue/kjøkken og et soverom for å komme til.

Til alt overmål slo også magen min seg vrang i dag. Det passet dårlig med at toalettet her i kjelleren truet med å nok en gang tettes. Det tåler lite, toalettet i kjelleren, og må alltids ha en forvarselsnedskylling før the real stuff. For å si det enkelt - det går en del Plumbo her i huset nå som kjelleren er bebodd. Og pga. den festlige magen min krøp jeg til korset og tok en Imodium i sted. Jeg er vanligvis for at kroppen skal få jobbe seg ferdig med det den sliter med selv, og tar helst minst mulig medisiner, men med halvtett kjellertoalett og oppgitte foreldre er det best å få ting i orden raskest mulig.
Fredags-snack
English summary: Third day on sick leave from work. Can't remember last time I was away that long due to illness! Whiskey-voice and caughing all day long, and just to rub it even more in, my stomach turned against me today, which does not time good with a semi-clotted toilet! :P Checked an appartment for rent yesterday, but it's rather shabby so I hope we find something better.

1 kommentar:

  1. jeg ligger sånn etter på bloggerundene nå at du er vel frisk og rask igjen, men sender deg en GOD BEDRING klem for sikkerhets skyld :) *♥*

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...