© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 7. desember 2010

Sippe

Det er forunderlig hvordan døde ord i ei bok kan bevege mennesker. Nå har jeg nettopp lest ut ei bok, og deler av bokens handling gav meg klump i halsen og vasstrukkent blikk. Noen vil kanskje argumentere med at ordene i boka slett ikke er døde. De blir levende i det jeg leser dem, og det kan jeg jo være enig i. Men likevel er det underlig at jeg må tørke tårer av ei bok som har en helt klart oppdiktet handling. Jeg er en skikkelig softy. Noen skrev et blogginnlegg om det, husker jeg, bare at det handlet om å åpne vannkrana mens man så på film. Jeg blir like sippete av en rørende fortelling i ei bok. Til og med ei barne- og ungdomsbok. Tåpelige meg! Jeg lar meg lett røre, hva kan jeg si? Hva jeg leste? Den siste Harry Potter-boka. Jeg SA jo jeg var lettrørt!

1 kommentar:

  1. Ha, ha ha, unnskyld meg. Harry Potter!? Ja, den siste er vel trist da. Jeg har kun lest de tre-fire første.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...