© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 27. desember 2010

Rødhettes juleeventyr

Det var en gang en tidlig julaften morgen at Rødhette skulle på jobb. Hun sjekket rutetidene på nett før hun forlot huset, mente å lese "ordinære rutetider" og stillte seg opp og ventet på busstoppet. Og hun ventet og ventet. I 20 lange og brede og kalde minutter stod hun og hutret og ble mer og mer usikker på om det i det hele tatt ville komme en buss.

Skulle hun ringe sin kjære som lå og sov, og be ham kjøre seg til jobb? Eller be ham finne telefonnumre til en taxisentral? Skulle hun gå ned den lange, skumle bakken ned nærmere sjøen hvor det gikk flere bussruter forbi? Måtte hun ringe jobb og forklare at hun slet med å komme seg på jobb? Rødhette kikket på den oppslåtte bussplanen og hun kikket på klokka. Tiden gikk og gikk.

Bare noen få biler kjørte forbi. Det var tross alt en grytidlig julaften morgen. Plutselig tok Rødhette en beslutning. Den kunne være dumdristig og til og med farlig, men tiden begynte å bli knapp! Hun skulle gjøre noe hun aldri hadde gjort før!

I det neste bil kom kjørende forbi, rakte Rødhette ut en tommel for å haike! En liten nøling, og bilen svingte inn på busstoppet. Det var en kvinne som kjørte. (Puh!). Hei! Bussen min kommer ikke, kunne jeg sittet på et stykke, spurte Rødhette sjåføren. Javisst, svarte sjåføren og åpnet døren. Hvor langt skal du, spurte Rødhette. Til sykehuset, var svaret.

Rødhettes reddende engel viste seg å være en (til da ukjent) kollega på blodbanken! Snakk om flaks! Og snipp, snapp, snute - så var juleeventyret ute!

(En ny sjekk på nett avslørte forøvrig at det på bussens nettside stod "ordinære lørdagsruter" ...
Og de som forventet å lese om andre typer eventyr - wash your dirty minds! *hehe*)

2 kommentarer:

  1. Jeg synes dette var et herlig juleeventyr. Man er jo blitt så redd for å spørre om hjelp, bry seg, haike, hjelpe bilister med motorstopp osv. Ha en fortsatt fin romjul.

    SvarSlett
  2. Det var ei hyggeleg historie, og av og til har man flaks!
    Ha ei fin romjul!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...