© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

torsdag 2. desember 2010

Linselus?

Av og til lønner det seg rett og slett å vaske kameralinsen, også på mobiler!
Før linsevask
Etter linsevask. Q-tips og benkesprit gjør susen!
10 poeng til de som skjønner nøyaktig hva som er avbildet. :-)

5 kommentarer:

  1. Sikkert lurt, ja.
    Nøyaktig hva det er ser jeg ikke, men satser på 5 poeng for å si at det er prøveglass (blod) med forklaring på hvordan prøvene skal behandles...?

    SvarSlett
  2. Du er helt klart i nærheten, men du får ikke mer enn to poeng for det svaret. :D

    SvarSlett
  3. Hmmm, er det et stativ med flere prøveglass? Strekkoden på glasset skal stemme overens med strekkoden på stativet? Nå gjetter jeg bare her, litt inspirert av Elisabeth da. Ikke snøring på sånne blodprøveglass og greier. Det merker du sikkert ;-)

    Godt tips å vaske linsa av og til :-)

    SvarSlett
  4. Nja, kan nok ikke gi mer enn ett poeng for det forsøket, Liv-Inger. :)

    SvarSlett
  5. På etterspørsel fra Elisabeth kommer herved svaret:
    Bildet viser et rack (stativ som passer i en maskin) hvor det står tre glass. Det første er selve prøvetakingsglasset (EDTA) etterfulgt av to tomme rør som inneholder CD3/4 og CD3/8. Pilene indikerer hvordan maskinen behandler prøven; tilsetting av blod og fortynningsvæske i de to spesialrørene. CD4 og CD8 brukes for å se nærmere på T-lymfocytter.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...