© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

lørdag 11. desember 2010

Hvil i fred

Det var en sjebnens ironi at jeg skulle høre om din bortgang på den dagen da Nobels fredspris deles ut. Du kom til vårt hjem en maidag i 2005. Så frisk. Så fin. Jeg husker det så godt fordi det var rett etter at vi renoverte badet vårt. Du frisket opp ethvert rom du var i og var en naturlig "eyecatcher". Dine grønne verdier ble satt stor pris på. Du blomstret formerlig i begynnelsen av din tid hos oss. Lett var det å stelle for deg gjennom årene. Hver gang du begynte å henge med hodet, var det tydelig at du trengte næring. Du tok deg så godt ut! Så lett å tilfredsstille!

Nå i oktober ble jeg nødt å forlate deg. Jeg regnet med å se deg igjen over nyttår en gang, når vi igjen ble en vanlig husholdning og alle ble samlet på Sørlandet. Slik skulle det dessverre ikke gå. Jeg måtte overlate deg i min manns varetekt, og de fleste vet hvordan det går når mannen skal stelle heime. Du ble usynlig. Du ble glemt. Du ble vanskjøttet. Og igår fikk jeg høre den triste nyheten.

Hvil i fred, fredsliljen min!
Bildet er lånt fra Plantasjen
PS til min kjære, plantedödaren: Du får gleden av å renske ut av potten den stod i, og finne noe nytt å sette på badet før visning.

5 kommentarer:

  1. Haha, så fint kjærestenavn: plantedödaren. :)

    SvarSlett
  2. Var veldig kjendt det der! Også fredslilje som er så enkle å få til. Men utan noko form for oppmerksomhet så går det vel den veien!

    SvarSlett
  3. Åjda! det var da voldsomt - hmm... Man kan ikke annet enn å beklage det inntrufne - det var ikke meningen. Når det er sagt må jeg få protestere litt på formuleringen "Alle vet hvordan deg går når mannen steller hjemme"... Synes faktisk jeg fortjener litt bedre enn den der, kjære - til tross for en enkelt planteforseelse... ;D

    SvarSlett
  4. Åkei da, kjære. Men når det kommer til stell av planter, så er du vel ikke helt i ditt ess. ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...