© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 28. november 2010

Vel hjemme

Så var vi tilbake på Sørlandet igjen. Det var utrolig deilig å sove i den deilige Svane-senga vår igjen, men nå blir det nok noen måneder til neste gang. Dette var kanskje siste gang jeg var i Oslo-leiligheten vår. Litt merkelig å tenke på. Min kjære og jeg har bestemt oss for å leie leilighet i starten, slik at vi begge er her sørpå og kan gå på visninger sammen. Jeg sørger for å finne en leie-leilighet, og han sørger for kontakten med megleren som skal selge Oslo-leiligheten vår. Og siste helga i januar flytter han sørover til meg igjen. Det gleder jeg meg sinnsykt til!

Igår, lørdag, var vi hos min bror og familien hans og feiret min nieses 15-årsdag. Men rett før vi dro bort til dem, fikk mannen min en urovekkende tekstmelding fra sin mor. Hun hadde falt på isen og satt da og ventet på hjelp på legevakta med skadet arm! Det viste seg at hun hadde fått et komplisert brudd i venstre albue, slik at hun er innlagt til det kommer eksperter som kan operere henne. Jeg fikk helt vondt inni meg da jeg hørte det. "Heldigvis" var det venstrearmen, men juleforberedelsene blir nok kraftig redusert nå. Og svigerfar måtte ut og spise med familien uten madamen på burdagen sin. (Gratulerer med dagen, forresten, svigerfar! Og god bedring, svigermor!)

Feiringen av niesen min var utrolig hyggelig, med mye latter og moro. Vi var faktisk 13 til bords med stort og smått, og min svigerinne hadde laget fantastisk mat som vanlig. Både middag, dessert og flere kaker disket hun opp med. Skulle ønske jeg var like flink, men jeg deler nok ikke matlagingsentusiasmen med henne. Dessverre.
Selveste bursdagskaken.
Mine foreldre og jeg kjørte fra Oslo i 12-tida i dag og det meste av veien var det blåst og snøføyk, men vel hjemme var det stjerneklart og nesten bar bakke, men omtrent like kaldt som på Østlandet. 
En forblåst plass et sted mellom Hanekleivtunnelen og Kjose.
Akvariet mitt ble flyttet noen meter i kjellergangen for ei ukes tid siden på grunn av en overfølsom alarmsensor. Nå står det rett ved  trappa hvor all varmen forsvinner opp, og de stakkars fiskene mine fryser nok i sitt 17 grader kalde vann. Jeg tenkte meg en tur innom Clas Ohlson i morgen og kjøpe et lite oljefylt element slik at stakkarene kan få det litt varmere.


Og ikke glem mini-gi-borten min! Det er bare 12 påmeldte så langt, så vinnersjansene er veldig gode! Trekningen er om ei uke. :)

3 kommentarer:

  1. oj så lur den mini-ovnen var, et par sånne kunne passet fint hjemme hos meg også. Stakkars svigermoren din, det var nå fælt med albuen hennes :( Riktig god bedring til henne. *♥*

    SvarSlett
  2. Jeg må også ha noen flere varmekilder!
    Kjekt at du likte bildene, de ble tatt med mobilkamera!
    Klem fra Liv

    SvarSlett
  3. Wow, snuskebassa! Mobilkameraet ditt ser ut til å være bedre enn den lille Ixus'en min! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...