© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

onsdag 10. november 2010

Søl

I dag var visst dagen for å søle på det venstre låret mitt. Første gang var da jeg tok en blodprøve av en pasient og ikke oppdaget at det rant fra stikket mens jeg tappet. Det dryppet stille og varmt ned på låret mitt som tilfeldigvis var strategisk plassert rett under armen til pasienten. Pasienten tok det heldigvis svært pent og jeg fór ned i garderoben for å skifte bukse etter å ha vasket litt på både pasientens arm og stolarmen. Det tar seg så dårlig ut med en stor 10 cm bred rød flekk midt på et hvitt bukselår.

Andre gang var under middagen. Ettersom mine foreldre dro på en mini-Danmarkstur, kjøpte jeg meg en pinnekjøttmiddag fra Fjordland. Mye god mat, men også litt vel mye sjy. Da kniven glapp på målet sitt, skvatt sjyen ut fra tallerkenen og ned på låret. 

I dag fikk jeg levert mitt bidrag til jobbens julekalender. Gir du ikke gave, får du ikke gave. Enkel logikk. Det skal visst helst være noe hjemmelaget, men siden jeg verken støper, strikker, syr, hekler, maler, baker, koker eller brygger, måtte det blir noe kjøpt i en butikk. Og da skulle verdien helst ikke overstige 50 kroner. Først tenkte jeg på å finne noe på Clas Ohlson, men på vei dit gikk jeg forbi Body Shop og kom på at jeg skulle kjøpe meg en dusjhanske. Og den kostet 49 kroner. Perfekt. Men litt stusselig. Så jeg kjøpte med neglefil og fikk dem pakket inn, i tillegg til hanskene jeg skulle ha til meg selv også. Jeg overhørte nemlig en liten klage på at det tidligere år hadde vært litt vel mye lys og servietter, så jeg unngikk ihvertfall dem.
Forferdelig rosa eksempel, men jeg fant ikke bilde av de grønne jeg kjøpte
Og etter jobb var jeg på nytt hos naprapaten. Jeg har ikke vært så flink til å gjøre hjemmeleksen min, men jeg ble heldigvis ikke hørt i leksene ... Ingen knekking i ledd denne gangen, bare masse massering og trykking på triggerpunkter. Gjør det vondt nå? Si ifra når det slipper! 

English summary: Today was the day to spill fluids on my left thigh. I contributed to the advent calendar at work and had an appointment with my naprapat after work today.

4 kommentarer:

  1. Har dere julekalender på jobben, så gøy da! Sånn hanske må da være en fin gave.

    SvarSlett
  2. Ja, vi har visst det. Det skal bli artig å se hva andre har funnet på - og hva jeg til slutt vinner selv! :)

    SvarSlett
  3. Så bra med kalender på jobb da! Vi har snakket om det på avdelinga hos oss. Men jeg tipper vi ender opp med en ferdigkjøpt sak da. Stas blir det uansett :-)

    SvarSlett
  4. Liv Inger, dere må prøve å få igang en slik en som oss. Det er jo veldig artig, da! Må bare ha noen til å organisere det, med trekkinger og påminninger og sånt. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...