© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

onsdag 24. november 2010

Markering og planer

Jeg var hos naprapat i går, tirsdag. Skulderen var litt vondere enn vanlig også, så det passet jo greit at hun fikk kjenne på den i den tilstanden også. Idag har skulderen igrunnen vært litt verre enn vanlig, så da er det jo bra at jeg skal til naprapaten i morgen, torsdag, også. Det er nok en grunn til at hun ville ha meg inn såpass kjapt igjen, men det begynner å bli svindyrt. Hun tar 500,- for hver avtale som varer i 30 minutter, og det har allerede kostet meg noen tusenlapper ... Kanskje jeg burde lære meg noen avspenningsteknikker i stedet? :-P

I dag hadde jeg hatt lyst å være i Oslo. En professor som var min sjef i mange år i gamlejobben ble behørig feiret da han går av i neste måned ettersom han fyller 70 år. Jeg fikk invitasjon til både seminaret (med diverse æresforelesere) og festmiddagen, men onsdag var en litt dum dag for meg å ta en Oslo-tur på. Jeg er sikker på at mine tidligere kolleger har vært med på feiringen, skjønt dagen begynte trist for dem med minnemarkering utenfor kapellet. En av mine "gamle" kolleger omkom da hun ble påkjørt på Storo mens hun trillet 2-åringen sin over veien. Dere husker kanskje oppslaget i nettavisene. Helt utrolig trist at slikt skjer!
Hvil i fred, Halime. Foto tatt av K. Vu, hentet fra Facebook.
 I går tilbød jeg meg å jobbe litt over ettersom årlig vedlikehold av en prøvefordelingsmaskin gav oss et kraftig etterslep av prøver å fordele. Det ble en snau halvannen time over, og noe av det får jeg ta ut som avspasering på fredag. Da henter nemlig foreldrene mine meg på jobb, og så kjører vi til Oslo for å feire 15-årsdagen til niesen min. Det skal bli godt å bo hjemme i noen få dager igjen, selv om leiligheten vår er nokså ribbet nå. Jeg savner å ha mannen min nær meg! Det blir liksom bare en prat på telefonen på kvelden, kanskje en tekstmelding av og til og muligens litt kommunikasjon via Facebook eller msn. Det er definitivt ikke det samme som å bo under samme tak!

Men apropos samme tak - vi kommer antakelig til å leie bolig fra januar en gang, slik at vi kan ta oss bedre tid til å finne en bolig (helst rekkehus) som vi vil kjøpe. Boligmarkedet nå er temmelig dødt, og boligkjøp er jo tross alt den viktigste investeringen vi gjør. Dessuten er det lettere når vi begge to er i samme by, enn om jeg skulle fartet på visninger alene. Åh, jeg gleder meg!

Og ikke glem mini-gi-borten min! Foreløpig er det bare ni stykker som har tatt lodd, så det er store sjanser for å vinne! :)

 English summary: Naprapat treatment is expensive! My old colleagues have been celebrating my old boss who turns 70 next month - and attended a memorial of another colleague who died in a tragic car crash not long ago. This weekend I'm off to Oslo to celebrate my niece turning 15 years. Time flies! And we plan on renting an appartment before buying one.

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med mannen!!!!!
    Er for tiden helt uten data på hjemmefronten, så jeg er verken på face eller noe annet. Veldig trist med Halime. Det har vært og er en tung tid på labben.
    Håper du har det bra.
    Skal hilse fra de andre:-)

    SvarSlett
  2. Kult at mannen har fått seg jobb på hjemmefronten :-)
    Nakken er ugrei, det smalt liksom i går morges...men naprapat er bestilt. Han er bare så smukk å se til. at det er verdt hver krone.. he-he
    Og jeg som tok en prøvetime, bare for det var gratis. Men nå TRENGS det :-)

    SvarSlett
  3. trinemamma: Du må hilse tilbake! Og lykke til med flyttesjauen! :)

    Snuskebassa: Da vet du ihvertfall hva du går til. :) God bedring!!

    SvarSlett
  4. Jeg sender et innlegg for å hedre og minnes om Halime.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...