© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 15. november 2010

Koffein-junkie?

I dag opplevde jeg noe som jeg trodde hørte fortiden til. Det hele er ganske uskyldig, og begynte med at en herremann spurte om nabosetet på bussen var ledig. Javisst, svarte jeg, lukket øynene og halvsov i nesten 30 minutter på vei hjem. Nesten fremme hørte jeg "naboen" min si ett eller annet, så jeg svarte bare Hmmm? og åpnet øynene og kikket søvnig på ham. Takk for turen!, sa han i det han reiste seg fra setet. Eller var det takk for følget?  Betydningen var uansett det samme. Jeg fikk egentlig aldri sett skikkelig på ham, men han kan ha vært en av våre nye landsmenn, som det heter. Eller bare en veldig solbrun bleiking med mørkt hår og bart. Forbløffet er vel en riktig beskrivelse av min reaksjon. Høflige mannen!
Undertegnede på bussen tegnet av undertegnede.
På jobb i dag fikk jeg tidenes kompliment. Etter sigende utførte jeg et perfekt stikk. Pasienten hadde aldri møtt noen som tok en blodprøve så perfekt som jeg. Hva sier man til sånt? Tusen takk, det var hyggelig å høre, svarte jeg, det er godt å høre at du er fornøyd! Hvorpå pasienten fortalte at vi generelt er for dårlige til å gi tilbakemeldinger til andre. Det fikk meg til å tenke på et innlegg i bloggen Junis balansekunst, hvor hun skriver litt om det å gi og få komplimenter. Av pasienten fikk jeg ihvertfall en stor stjerne i boka.


Og så har jeg et spørsmål til dere som jeg svært gjerne vil ha svar på. Jeg har nemlig liggende 3-4 Javapops, og så lurte jeg på om de kan være passende som en liten mini-gi-bort? Er dette noe som kan falle i smak for noen av dere? Javapops er kjærligheter-på-pinne som inneholder hele 60 mg koffein per stykk og er ekstra store og de har forskjellige fancy smaker. 
Hvis jeg får noen positive tilbakemeldinger på javapops'ene, vil de bli lagt ut som en egen gi-bort. En kommentar på dette innlegget teller altså ikke inn når det eventuelt skal trekkes, men jeg håper dere vil svare meg likevel. :)

English summary: Met a very polite gentleman at the bus on my way home today. Got a great compliment from a patient as well and would those Javapops fit as a tiny mini-give-away?

6 kommentarer:

  1. For mange år siden gikk jeg et kurs som het "Kontorpersonale for helseinstitusjoner" eller noe sånt. Der lærte jeg faktisk å ta blodprøver. Tror ikke jeg hadde fått noen komplimenter for beste stikk! ;o)

    Javapops er sikkert en vinner hos kaffeelskere, regner med at det smaker kaffe?

    SvarSlett
  2. Javapops? Har aldri hørt om det. Men regn med meg! Jeg elsker kaffe, og om ikke jeg vinner, så spretter jeg opp på pikerommet ditt i julen og får en? :-)

    SvarSlett
  3. Øvelse gjør mester, Heidi! ;)
    Javapops'ene har varianter av kaffesmaker, ja. Jeg drikker ikke kaffe selv. :)

    SvarSlett
  4. Snuskebassa, jeg lover at om det ikke blir noen mini-gi-bort av dem, så kan du få dem i julen. ;)

    SvarSlett
  5. Har ikkje høyrt om Javapops...men alt kan gjevast vekk!
    Får bestille deg når eg skal stikkast...pysa meg.

    SvarSlett
  6. Jeg drikker bare te, så ingen javapops til meg, hehe, men skulle ønske du hadde tatt blodprøvene mine på Haukeland i går, jeg sitter igjen med blåmerker på begge armene :/ Når de som er flinke tar blodprøver merker man knapt stikket, men det er skikkelig vondt når de bommer sånn som hun gjorde i går. *au au au*

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...