© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 29. november 2010

Kald beregning

Jeg hadde en mistanke, og den ser dessverre ut til å innfris. Den bittelille oljefylte ovnen jeg kjøpte etter jobb i dag funker dårlig som oppvarming for fiskene mine. Mistanken ble forøvrig styrket da jeg leste i manualen at den passet til oppvarming av et 5 kvm stort rom ...

Forbedringspotensiale er det. I morgen skal jeg prøve å sette den oppå skjenken ved siden av akvariet for å se om det har en ønsket effekt, men jeg har fortsatt min tvil. Ikke for nærme, naturligvis. Men forhåpentligvis i passe avstand. Det blir litt dumt hvis akrylplasten begynner å smelte, liksom.

Jeg tror forresten at ett (eller begge) av yngelene har tatt kvelden. Jeg synes jeg kan se noe orange nede mellom steinene, og jeg tror ikke det er fôr-pellets.

Hvis ikke morgendagens tiltak fører til forbedringer, må nok akvariet flyttes igjen. Jeg har ikke egentlig lyst til det, for det blir virvlet opp så mye bunngugge og akvariet veier sine kilo, men det kan bli nødvendig.

Den skarpsynte kan se at én av platyene har blitt dressert til å peke ut temperaturen på bildet over. Sytten grader er ikke mye å skryte av!

English summary: The oven doesn't seem to help as much as desired. Might have to move the aquarium - again. The water holds only 17c.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...