© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 12. oktober 2010

Stjerneskudd

Da jeg gikk ut av døra i dag morges og lot blikket tilfeldig sveipe over nabohuset, så jeg et stjerneskudd dale ned "bak taket" hos naboen. Det varte mindre enn ett sekund og jeg ble litt usikker på om jeg så riktig. Men det var helt stille og fullstendig stjerneklart på himmelen. Jeg så Orion med beltet sitt veldig tydelig henge oppi der. Det er vel unødvendig å si hva jeg ønsket meg for mannen min! :)
Peder lurer på om han rekker hjem til Paradise Hotel. (Kunst på "hybelen".)
Ellers har jobbedagen gått i opplæring som forventet. Fikk til og med brilliert litt med stikkingen min, men så hadde jeg også 11 års lengre erfaring enn hun jeg var på runde med. Men det er jo alltid kult å gjøre noe på en vellykket måte. :) Det lille jeg har sett og opplevd på den nye jobben min, får meg til å anta at tilværelsen kan bli litt mer avslappet enn i gamlejobben min. Men jeg kan ta feil! Og uansett vil dagene variere fra dag til dag. 

Min kjære Oslo-gjenboende ektemann brukte ettermiddagen og kvelden til å bære ut en hel haug til komprimatorbilen kommer i morgen. Skjenken han demonterte, gamle gulvplater, en pose med utslitt tøy og annet rask blir spist av bilen i morgen. I tillegg rydder han endel og går over gulvene. Og kl. 10 i morgen kommer takstmannen! Det blir spennende å få vite hans/hennes konklusjon av leiligheten vår!


I dag kom jeg forresten hjem til kompemiddag! Nam! Det savnet jeg i Oslo, men nå bor jeg jo i kompeland og må være fornøyd med det.
"I see a light!"

English summary: Day 2 went well. Saw a shooting star as I went out the door this morning and you'll have no problem guessing what I wished for!

4 kommentarer:

  1. Du er heldig som får heimelaga klubb!

    SvarSlett
  2. Vel ... dagens middag var nok kjøpt i butikken. :) Mor mi er ikke SÅ glad i å lage komper. Blir en del søl og jobb med det. :)

    SvarSlett
  3. Måtte le til komentaren av bildet av fiskeren... Det hang et slikt bilde på den første hybelen jeg hadde i 1981... Hadde ikke falt meg inn at han så paradise hotel...

    SvarSlett
  4. Hehe, han ser så bekymret ut at jeg er sikker på at han lurer på om han rekker hjem til et TV-program. :D

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...