© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

lørdag 9. oktober 2010

Siste krampetrekning

Vet du ... Det at jeg skal begynne i ny jobb har kommet så langt bak i bakhodet at jeg nesten ikke har tenkt på det. Alt har i de siste ukene dreid seg om selve flyttingen min. Pakking, planlegging, rydding. Hva trenger jeg og hva kan lagres? Hvilke bøker og papirer må jeg ha tilgjengelig. Har jeg det jeg trenger til læpptåppen? Kabler, kortleser, bankens sikkerhetstrykkedings, ekstern harddisk. Baderomsting og medisiner. Forsiktig innpakking av finserviset, moccaserviset etter farmor, ørti glass og pynteting. Jeg har allerede planlagt hva jeg skal gå i til jul!
Men ny jobb? Nei ... der har jeg bare tenkt på at jeg må ha tilgjengelig navneskilt, sikkerhetslås til nytt skap, nye sandaler og sånne praktiske ting. Og så har jeg tenkt litt på bussen - hvordan jeg skal komme meg dit. Jeg har overhodet ikke rukket å bli nervøs. Nye kolleger, nye arbeidsoppgaver, nye rutiner, nytt arbeidssted. Gjøre seg kjent med ALT helt på nytt. Kanskje jeg har skjøvet tanken på dette langt bak helt bevisst. Latt meg engasjere med alt det praktiske for å slippe å tenke på hva som står foran meg. At jeg faktisk flytter fra mannen min! Søndag kveld, når han har dratt tilbake til Oslo, kommer til å bli stusselig.
I dag hentet vi forresten bilen hos Hertz. Helt splitter ny! Vi er de første som tar en tur med den - ikke verst! Men det var litt problematisk å finne frem, for Økern/Ulven-krysset er rimelig annerledes enn kartet i disse dager! Bilen viste seg også å være 1 meter lengre enn avtalt, uten at vi ble lei oss for det.

Noen timer senere kom min bror og hjalp oss å bære. Ganske mye stod nede i den nederste boden, og han var så ivrig på å få ting unna at han helt stresset mannen min. Min kjære endte opp med å sende bror min hjem allerede før vi hadde fått alle tingene i bilen. De demonterte bokhyllene og kassen med finserviset stod igjen, samt fullfigurspeilet og noen andre mindre bokser. Klokka ni var varebilen ferdig studd etter et par omorganiseringer i bilens bakerste bakpart. Jeg tror jeg nå har fått med meg det viktigste og vel så det. Til og med hageboksen og den store fryseren fikk vi plass til!

Alt som gjenstår (tror jeg) før vi kjører er de siste toalettsakene, laste de siste tingene inn i bilen min - og ordne med akvariet. Fiskene skal fiskes ut og oppi en pose som skal stå i en tett kjølebag (uten kjøling, selvfølgelig), mesteparten av vannet i akvariet skal tømmes ut og hele sulamitten skal plasseres i bilen min. Stakkar små - de kommer til å få sjokk. De to gjenlevende ynglene får jeg neppe fisket ut, så de får overleve så godt de kan i det resterende vannet.
Lånt fra bloggen An Illustrator's Live For Me! av Lynne Chapman
English summary: I'm moving tomorrow - Saturday!

2 kommentarer:

  1. Jeg kjenner at jeg er litt glad for at jeg ikke skal flytte akkurat nå... ;o)

    SvarSlett
  2. Hei :)
    Så hyggelig at du fant bloggen min så jeg fant frem til din! Kjempekoselig at du vil være med på giveawayen min også!
    Lykke til med flytting og ny jobb - spennende!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...