© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

torsdag 7. oktober 2010

Siste innspurt

Nå begynner det å haste med å få gjort unna det som ikke er unnagjort. Det er bare to dager til jeg drar! Stod "tidlig" opp og kom meg avgårde på Manglerudsenteret og fikk hamstret noen biOrb-produkter til akvariet og postet Hasla-ringen til verkstedet i Valle. Deretter kjørte jeg til Plantasjen og kjøpte en yucca-plante som kan fylle litt plass i stua. Jeg styrte litt med å finne en som ikke hadde for stor potte, for jeg hadde bare to "medium-potteskjulere" fra før. Planten jeg fant kostet bare drøye 100-lappen og rakk opp til litt over stuevinduskantet. Det får være måte på planteinvesteringer i flyttefasen. Det er jo tross alt mannen som skal holde liv i den alene.
Det nydelige mocca-serviset jeg arvet av farmor. Lurer på om vi klarer å få det uskadet sørover.
Vel hjemme gikk jeg i gang med å rydde i tre papirkassetter som var stufulle av gamle og nye papirer. De eldste papirene var faktisk fra 2001! Endte opp med å kaste omtrent en tredjedel og resten ble sortert i to permer og ei kasse. Katalogiseringer er viktig. Én perm til betalte regninger og én perm til diverse viktige papirer fra forsikring, bank, årsoppgaver, selvangivelser, abonnementer og slike ting. Papirer som det kan være greit å ha lett tilgjengelig i et nødsfall.

Da jeg hadde brukt noen timer på å bli ferdig med papirryddingen, måtte jeg sjekke om læpptåppen taklet kortleseren fra Norsk Tipping, slik at jeg kan kaste bort litt flere penger i høst. Da Java var installert, funket både kortleseren og nettbanken min. Hvilken velstand! Nå er jeg brukbart rustet til "alenetilværelsen" hos foreldrene mine. 
Farmor het Marie, og lot meg også arve dette settet.
I morgen står dekkskifte for tur! Og på ettermiddagen må vi hente varebilen. Min fetter måtte melde avbud på flyttehjelpen på grunn av en fancy middag han hadde oversett at han var invitert i, så da blir vi bare tre stykker totalt.

English summary: Did some last minute shopping, tested my laptop regarding Java and did some serious tidying in my papers.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...