© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 25. oktober 2010

Noen nøkkelord

Lagernøklene!!!

Akkurat i det jeg skulle til å sovne natt til idag, bråvåknet jeg med adrenalinet plutselig pumpende i årene. Jeg hadde ligget og tenkt på min kjære som kanskje kommer nedover til helgen hvis han får et jobbintervju, og hva han eventuelt kunne tatt med seg og satt på lageret. Og dermed bråvåknet jeg med lettere angstanfall.

For hvor hadde jeg lagt nøkkelen til hengelåsen på lageret? Jeg kunne ikke for mitt bare liv huske hva jeg gjorde med den. Den signerte avtalen med lageret husket jeg at jeg la i lomma, og den ligger fortsatt oppå en kommode på rommet. Men nøkkelen da? Jeg måtte krype ut av den gode varme dyna og lete. Ikke i håndveska. Den ble tømt to ganger for sikkerhets skyld. Ikke i nattbordsskuffene. Ikke PC-veska. Ikke papirkassettene eller andre skuffer. I nederste nattbordskuff fant jeg husnøklene til Oslo, men det var ingen av dem. Letter bekymret fant jeg ut at jeg fikk vente til morgenen kom og sjekke bilnøkkel og foreldrehusnøkkelknippe.

Rødtoppen fikk lille Bronse til å se både sol og måne.
På foreldrehusnøkkelknippet hang riktignok en hengelåsnøkkel, men den er til jobben min. Men på bilnøklene hang et par duplikatnøkler som kunne være til lageret. Jeg håper det! Jeg har ikke sjekket, men logikken bak plasseringen var vel som følger: For å komme til lageret, må jeg kjøre bil. Derav lagernøkkel på bilknippe. Det kan passe med hvordan jeg tenker. Håper resonnementet stemmer ...

I dag oppdaget jeg forresten en gullegod ting på jobben min. Vi har MASSASJESTOL! *juble* Den står riktignok stuet inn mellom reagenshyller på et lager, men der sitter man til gjengjeld ganske i ro. Ett auto-program varer ca. 10 minutter - akkurat passe pausetid. Jeg testkjørte den to ganger i ren begeistring. Skulderen blir riktig nok ikke helbredet, men det skader nok ikke på noen som helst måte. Faktisk følte jeg meg lettere i kroppen etter testen, og da må det jo være bra. Jeg tror jeg kan bli avhengig av den.  :-)
Denne likner jobbens go'stol.
I forrige uke hang jeg opp en lapp hvor jeg spurte om noen kunne anbefale en fysioterapeut i byen som kunne fikse på skulderen. Sist fredag ble jeg anbefalt en kiropraktor. I dag ble jeg anbefalt både en fysioterapeut og en naprapat. Og fordi jeg fikk gå 15-20 minutter før tiden idag, valgte jeg å finne naprapaten som lå lettest tilgjengelig. Tilfeldigvis var en pasient uteblitt, slik at jeg kom rett inn til den ene naprapaten og fikk tatt en liten prat. Og ettersom hun mente hun kunne hjelpe meg (Hvor mange ville sagt at de ikke kunne ...?), bestilte jeg time. Onsdag neste uke skal det muligens både knekkes og stikkes litt. Det blir spennende! Jeg har aldri vært hos naprapat før. 

Har noen av dere erfaringer med slik behandling?

English summary: Thought I had misplaced the keys to the storage place, but I think I found them this morning. Discovered that we've got a massage chair at work! Yay! And ordered an appointment with a naprapat for next week. That'll be a new experience!

5 kommentarer:

  1. Ramle over en massasjestol på jobben sånn helt plutselig? Så deilig da! Skjønner godt at du måtte teste den et par runder!

    SvarSlett
  2. Åååå, å få en sånn tanke akkurat i det du sovner er pyton. Vi finner forresten fortsatt ikke nøkkelen til hengerfestet på bilen (sånn som kan demonteres)...
    Massasjestol på jobben høres himmelsk ut, bruk den så ofte du kan.

    SvarSlett
  3. Mmmm - Massasjestol :)

    Kos deg med den, og timen neste onsdag.
    Håper det virker!

    SvarSlett
  4. Jeg synes sånne massasjestoler er litt skumle, jeg...

    Lykke til hos naprapaten! Så naprapater både stikker og knekker?

    SvarSlett
  5. Heidi, det syntes jeg også før. Litt sånn skummel og "hensynsløs" og upersonlig knaing uten tanke for personlige egenheter. Men etter to dagers bruk, synes jeg det er kjempedeilig!

    Og jeg har blitt fortalt at naprapater både stikker og knekker ja. Jeg har ikke prøvd ennå, men får vite til onsdag. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...