© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 24. oktober 2010

Kjedsomhetsfotografering

Så ble det ingen utendørs fotosafari i dag heller. Men jeg vasket innsiden av vinduet på rommet mitt! Det lå en grå hinne over det, og slikt er håpløst å ta skikkelige bilder gjennom. Først tenkte jeg at jeg skulle ta en lettvint variant med Jif (som viste seg å egentlig være en flaske Vim) og toalettpapir.
Første forsøk.
Det ble ikke spesielt vellykket. Utsikten ble riktignok klarere, men med veldig ujevnt resultat! Da kapitulerte jeg og fant ordentlig vindusvaskerutstyr. Skjønt uten vindussåpe - jeg brukte Dove'n som står på vasken. Men det funket helt utmerket. :)
Andre forsøk.
Med begrenset utsyn, hva skal man da ta bilde av?  Det flotte gule ettermiddagslyset gjennom grønne blad kan fort bli et fint motiv. Proffere folk enn meg kan kreere skikkelig flotte bilder av slikt!

Og så kom det jammen en rødstrupe på besøk. Den kikket litt skeptisk i min retning, men hoppet etterhvert videre i sin matjakt langs hekken.


Min "TV-situasjon" er litt kjedelig for tiden. På læpptåppen kan jeg se NRK1, 2 og 3 så sant statskanalen tillater det. Hvis den ikke tillater PC-titting, kan jeg gå inn på et annet rom her i kjelleren hvor min kjære har satt opp en mottaker og jeg kan se hva jeg vil på NRK-kanalene (har ikke kjøpt kort ennå), akkurat som vanlig TV. Men hvis jeg vil se noe på noe annet enn NRK, må jeg diskutere med mine foreldre og håpe at det ikke kolliderer med noe de vil se. Denne situasjonen kan naturligvis lett løses ved å kjøpe meg et Riks-TV-kort, men der har jeg ikke kommet ennå. Så det løses ved å se ganske lite på TV. Dagsrevyen, Kveldsnytt og gull-rekka på fredagene kan jeg se på nett på rommet. Og det er igrunnen det jeg ser på TV for tiden. Og så "Skal vi danse?" på TV2, for det ser min mor også på. Da rømmer min far ned i kjelleren og spiller Mahjong.   :)

I kveld er det ikke så mye på NRK - bare innsamlingsaksjonen. Jeg trenger kanskje ikke nevne at noen ringte på to ganger her uten at noen åpnet, mens jeg var på badet nede ... Men i alle fall lurer jeg på om jeg skal se en av Ringenes herre-filmene ikveld. De varer jo fire timer hver, så da har jeg noe å underholde meg med for en stund ...

English summary: Cleaned the window in "my" room and took some photos, and even had a visit by a robin looking for food. Might spend the evening watching the first LOTR-movie.

2 kommentarer:

  1. God vindusvasketips: mikrofiberklut (jeg bruker den lilla glasskluten fra Jordan) og nylonvask. Ingen over, ingen ved siden.

    Kos deg med LOTR :-)

    SvarSlett
  2. Og sånn går no dagan... ;o)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...