© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 11. oktober 2010

Første arbeidsdag

Jeg må vel nesten komme med en liten rapport om hvordan ting har gått. Jeg hadde min første arbeidsdag i ny jobb i dag - og det gikk greit. Hyggelige folk, overkommerlige rutiner (av det lille jeg fikk lyninnføring i idag) og i det hele tatt. Ble tatt i mot av personalansvarlige på avdelingen og ettersom vi var to nyansatte i dag, gikk vi gjennom papirene samtidig, fikk brukernavn og passord til PC-pålogging ("Les mailene helst hver dag, ihvertfall ei gang i uka!"), ID-kort og ny, rask omvisning. Jeg fikk eget veskeskap (Har du med egen hengelås?), og kan velge meg et skoskap i kjelleren hvor garderobene er. Derimot er det IKKE fast garderobeskap! Ei heller tøy, så hver morgen må jeg håpe på å finne passende tøy og at et garderobeskap er ledig. Kunne godt ønsket meg et eget garderobeskap og heller droppet et skoskap. Ja, ja - tingene er nå som de er.

Jeg skal nå være omtrent 4 uker på samme seksjon og lære rutinene der og etterpå tror jeg at jeg skal på poliklinikken. Personalansvarlige fortalte meg at hun i utgangspunktet ikke har satt meg opp på vaktturnus da de har nok folk til å gå i vakter, men at jeg kommer til å jobbe hver fjerde helg. Jeg tror denne nye arbeidsplassen min er litt motsatt andre steder. Det pleier da oftest være vanskelig å få nok folk til å gå i vakter da de fleste vel ønsker å gå bare på dagen? Seksjonslederen som jeg kom til i dag hadde ei uke igjen av sin egen opplæring som seksjonsleder. Avtroppende seksjonleder ønsket nemlig å begynne å gå i vakter i steden!

Etter lunsj ble jeg sittende og lese ørten prosedyrer (de har EK her også) og jeg ble rimelig surrete i hodet etter en liten stund. Masse informasjon på kort tid og prosedyrer som var nesten (men bare nesten) like tilsvarende prosedyrer jeg hadde lest på den forrige arbeidsplassen min. Som det petimeteret jeg er, fant jeg noen skrivefeil her og der og litt "dårlig språk", men det var kanskje ikke rette dagen å komme med røde streker i teksten, selv om jeg ble oppfordret til å komme med kommentarer og spørsmål ettersom jeg "så det med friske øyne".
Boltreplassen min
Ellers har jeg begynt å komme i orden på "hybelen" hos foreldrene mine. Klærne er studd inn der det er plass, fiskene overlevde heisaturen sørover og jeg har fått ansvar for badeværelset i kjelleren. Det er jo bare du som bruker det. Mor og jeg bare stikker innom for å dusje. Egen "TV" er også ordnet her i kjelleren. Min kjære tok med en monitor, kjøpte mottaker - og nå mangler bare et RIKS-TV-pakke-abonnement. Foreløbig får jeg bare inn NRK 1, 2 og 3.
Nytt vann, nytt filter - og nytt liv på nytt sted.
English summary: Had my first day at work at my new job and it went well. Nice people. Will most likely only work days and not shifts, but every 4th weekend. I'm getting more or less installed in my parents basement as well.

4 kommentarer:

  1. Slitsom å begynne i ny jobb, mye en skal sette seg inn i, alt fra prosedyrer til det sosiale. Håper du vil trives. I jobbsammenheng sender jeg noen ganger mail til helsepersonell og ofte tar det lang tid å få svar...skjønner hvorfor hvis det der er gjens rutine, he he.

    SvarSlett
  2. Hehe, jeg håper folk du sender mail til sjekker postkasse si oftere enn oss på "grassrota". I gamlejobben min hadde jeg oftest mailen oppe omtrent hele dagen. Men da hadde jeg arbeidsoppgaver som gjorde at jeg hadde litt mer "utadgående" virksomhet innimellom. Nå er jeg fotsoldat og kommer nok ikke til å få henvendelser annet enn på huset. :)

    SvarSlett
  3. Puh, godt at fiskene overlevde! ;o)

    Da jeg var en snartur innom helsevesenet for noen få år siden, HADDE jeg ikke e-post en gang. Nå var jeg riktig nok "bare" vikar, men jeg jobba der et snaut år.

    SvarSlett
  4. DET var nå veldig stusselig, Heidi! Jeg er også bare vikar foreløpig, men mye intern informasjon sendes ut på e-post da de prøver begrense papir-bruken.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...