© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 5. oktober 2010

Forberedelser

I dag våknet jeg motvillig og følte meg fullstendig tappet for energi, enda ni timers søvn bør utrette noen underverker i så henseende. Subbet rundt i badekåpa en liten time før jeg gikk i dusjen. Det hjalp! Utrolig så herlig en lang og varm dusj kan være!

Kaffe lukter absolutt bedre enn tobakk!
Fikk båret tilbake endel kasser og esker som i nesten-panikk ble stuet inn på noen fellesrom i kjelleren før fotografen kom i går. I det jeg lukket og låste døra til fellesrommet og stod i vår egen dør, kom ei nabokjerring tuslende ned trappa og lurte på om mannen min var hjemme. Han har nemlig hjulpet henne med den nye TV'en hennes for en stund tilbake, og nå var det kommet noe overlappende teksting som hun ikke turte gjøre noe med i frykt for å gjøre det enda verre. Den forrige gangen ringte hun på hos oss og jeg måtte bokstavelig talt rygge på grunn av den fryktelig sure tobakklukta som oste av henne. Mannen var inne hos henne i 10 minutter den gangen, og stinket da han kom ned. Denne gangen var han inne hos henne i to minutter og trykket på to knapper på fjernkontrollen til TV'en hennes. Og luktet ikke røyk da han kom tilbake.  :)

Da bror min var her på lørdagen fikk jeg overtalt ham til å hjelpe til på fredag med å bære kasser og de møblene vi skal sette på lager i hjembyen min. I dag fikk jeg også "tvunget" en fetter til å hjelpe til. Han var vel ikke overstrømmende entusiastisk over tanken, men som han skrev: har jo ikke noe mer spennende enn øl og pizza på jobb, men det er jo hver fredag...   hehe... Det er jo ikke det at det er enorme mengder som skal bæres ut i varebilen, men jo flere som hjelper til, jo raskere går det. Og det kan være greit å ha noen sterke mannfolk til å ta det tyngste. :)
Forrige uke fikk jeg et hyggelig tilbud i posten fra Toyota. Som "god kunde" hos dem tilbyr de gratis dekkskifte. Dette er et tilbud jeg har benyttet mange ganger hos dem, og som min kjære setter like mye pris på. Det er nemlig han som har fått dekkskiftejobben de gangene jeg ikke har fått det tilbudet. Dessverre har de disse tilbudene knyttet til noen få datoer - og den første ledige dagen var onsdagen etter at jeg har flyttet! Det er lov å prøve seg, tenkte jeg, og ringte dem. Og snille damen i telefonen lot meg få dekkskiftetime kommende fredag da jeg forklarte situasjonen min! Synd jeg skal flytte, for jeg har fått god service fra den avdelingen.

English summary: Carried some boxes back into the appartment after storing them in the basement of the building. Hubby had to help a neighbour with her new TV. A cousin of mine will help my brother, hubby and I carry stuff into the van we're hiring. And Toyota will change my tires this Friday - for free! :)

2 kommentarer:

  1. Hei og takk for at du vil være med på giveawayen min.
    Artig blogg du har:)
    Gratulerer med dagen som var forresten:)
    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Heisann, Hvite tulipaner! Selvfølgelig måtte jeg være med på den flotte gi-bort'en din! Og takker for både gratulasjon og at du vil følge bloggen min! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...