© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

onsdag 6. oktober 2010

Blues

Blues - i kjøkkenvinduet
Jeg sitter her og kjenner at virkeligheten er i ferd med å synke inn og får nesten småangst. Jeg skal flytte fra mannen min! Fra min beste venn og lys i livet! Det er jo nesten til å grine av. Det er jo heldigvis ingen permanent ordning! Det måtte bli slik av praktiske grunner. Jeg har fått vikariat i hjembyen min og flytter inn i kjelleren til foreldrene mine. Han har fortsatt ikke fått jobb der (men har nå fire søknader inne) og kommer ikke nedover før han har ny jobb og vi kan selge leiligheten vår. Det kan fort gå flere måneder, og jeg har vel innstillt meg på at han ikke flytter nedover før over nyttår en gang.

Jeg er inne på finn.no hver dag og leter etter noe passende, men ennå er vi litt småkresne. Jeg gleder meg til dagen vi overtar en ny bolig, men enn så lenge får jeg bare drømme meg bort.

I dag var det nesten like vanskelig å komme seg opp som i går, men til slutt kom jeg meg da på beina. Jeg har gått gjennom alle klærne mine og sortert dem i fire hauger; brukes, lagres, loppemarked og søppel. Det er utrolig så mange gamle, ubrukelige sokker man tar vare på! Og loppemarkedet får en flott, sid, svart fløyelskjole som jeg bare brukte et par ganger for 30 kilo siden, samt ei tøff og snerten skinnjakke med kun et par manglende knapper. Fant også noen fine BHer som nesten ikke er brukt, men som jeg har vokst ut av, og som det var for galt å kaste. Samt noe annet småplukk som de kanskje kan få noen kroner for. Bedre om noen kan ha interesse av det enn å kaste brukbare ting!

Om en times tid kommer det noen for å hente en gammel scanner også. Facebook-gruppen Oslo: gis bort, byttes, ønskes er utrolig nyttig! Har fått gitt bort en god del der!
Lånt fra http://www.reef-one.com/biOrb-30
I morgen MÅ jeg dra til Manglerudsenteret for å handle inn noen akvarieting. Dyrego Zoo er, såvidt jeg vet, de eneste i Oslo som forhandler biOrb-produkter, og jeg vet ikke om noen i hjembyen min også gjør det. Derfor må jeg hamstre litt for å ha i reserve. De har heldigvis en liten nettbutikk, men jeg liker å handle over disk. Jeg gikk gjennom hva jeg har av ting i gårkveld, og det er ikke så mye som trengs. Etterpå må jeg innom Plantasjen og kjøpe en litt stor plante som kan stå på gulvet i stua og ta litt plass. Når spisestua forsvinner om ei uke, blir det veldig tomt i stua. 

English summary: I'm getting the blues when thinking over the fact that I'm LEAVING my best friend and loved one! Fortunately only for a certain period of time, but still. I have sorted my clothes in four piles; to be used, to be stored, flea market and garbage. Got some last minute shopping to do tomorrow.

2 kommentarer:

  1. Må flire litt, eg har nettopp kika i kleskapet mitt og tenkt: Kvifor samlar eg på alt det her som eg passa for mangen kilo sidan? - Og kan eg blogge om det?:)
    Eg får liksom aldri ånden over meg til å rydde/kaste. Det er når ein flyttar ein verkeleg ser kor mykje ein har.
    Håpar det ordnar seg med jobb for mannen din!

    SvarSlett
  2. For en jobb, all honnør til deg som har orka å sette i gang med et sånt ryddeprosjekt. Det er vel først når man må at man får gjort sånne kjedelige ting. Men det føles veldig deilig etterpå, spesielt at man har gitt bort noe som andre kan få bruk for og andre tjene noen kroner på..
    Tusen takk for koselig hilsen hos meg i dag.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...