© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

torsdag 16. september 2010

Soppfangst

Det ordnet seg! Jeg fikk snakket med sykepleier Espen på telefon, og han lovte å sende meg papirene i posten. Snille mannen. Jeg var til og med tidlig oppe (til meg å være) i tilfelle jeg måtte kjøre bortom for å hente papirene selv. I stedet har jeg pakket litt flere glassting, ryddet på plass tøyvasken, tatt ut av oppvaskmaskinen og handlet litt på butikken.

Men før jeg gjorde noe som helst fornuftig, fant jeg frem kameraet mitt og gikk ut på grøntområdet mellom blokkene her og tok bilde av soppen som plutselig hadde visualisert seg på bakken. Jeg oppdaget dem først da jeg kom hjem fra jobb i går. De hadde vært flotte å ta bilde av! tenkte jeg da. Fine og urørte. De var dessverre ikke like urørte i formiddag, men mange nok til at jeg likevel fant noen passende motiv.
Familien Soppesen opplevde livet på skyggesiden.
Jeg er ikke blant dem som plukker sopp om høsten. Jeg liker godt å SPISE sopp, fortrinnsvis sjampinjong, shitake og en sjelden gang kantarell. Kjøpt i butikk eller servert av andre som sannsynligvis også har kjøpt dem i butikk. Mannen min liker IKKE sopp og nekter å spise det, så vi har det sjeldent til middag. Men av og til kjøper jeg meg et par sjampinjonger som jeg steker til middagen min. Det føles nesten som en ekstra fiin middag da. Pussig det - at ting man spiser sjeldent, selv om det er en helt vanlig matvare, nesten føles lukseriøst når man først har det til maten.
Bob var den mest omsvermede soppen i nabolaget og var ikke ukjent med å skinne i lyset fra andre.

Til lørdag drar vi en liten tur sørover. Mannen har hele TO intervju til mandag, og da tar vi med oss det vi har klart av nedpakkede glassting og en boks med bøker og annet som jeg skal ha på rommet "mitt".
Kåre, fetteren til Bob, var ikke like kravstor til sine omsvermere.

English summary: My paper journal will be sent to me by snail mail.Yay! And there's mushrooms right outside the building which almost always make good motifs. Hubby's got two job interviews on Monday so we'll take a quick weekend trip south and bring with us some more glassware and other useful stuff.

7 kommentarer:

  1. Gøy med høsten - naturen formelig roper etter å bli fotografert! (er en av pysene som ikke spiser selvplukket sopp)

    PS. Siden jeg ikke opplyste noe annet - og du svarte på 1.konk. Så: Hvis svaret ditt er rett i denne konk. kan jeg trygt love deg at det teller med :)

    SvarSlett
  2. Steikt sopp er berre nydeleg godt, men det må vere sopp som er frå butikken. Nøyer meg med å berre ta bilder av soppen, eg også!

    SvarSlett
  3. Selvplukket er ikke alltid velplukket, nei. Det er tryggest å handle i butikken. :)

    SvarSlett
  4. Kjekt at du ville bli med på min give-away og at du linker:)

    Fine sopp-bilder. Nyter bildene men er ikke veldig ivrig på å spise den....Gubben er glad i sopp men får det ikke servert av meg;)

    Ser du er på flyttefot også...stikker innom igjen for å se hvordan det går:)

    SvarSlett
  5. Hyggelig at du likte bildene, nr14! Her er det bare å kikke innom så ofte du ønsker. Flyttingen kommer til å skje pø om pø, ettersom mannen ennå ikke har fått seg jobb i hjembyen min. :/

    SvarSlett
  6. Jeg skjønner at det er mye på gang i livet ditt med ny jobb og flytting - så spennende :-) Herlig at du vil være med i min giveaway - denne premien kunne jeg tenkt meg selv også :-O Da er det bare å krysse fingrene og håpe du har tatt vinnernummeret!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  7. Takk, Netta! Her krysses fingre, tær og øyne for både det ene og andre for tiden! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...