© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 14. september 2010

Smukke smykker!

I går kveld var jeg ute med mine nærmeste kolleger og spiste middag på Tabibito i Oslo. Utrolig god mat, greie priser og fine lokaler. Synd jeg ikke har visst om denne restauranten tidligere! Vi var tretten til bords den trettende - dette MÅTTE jo simpelthen bli bra! 

Gårsdagens gave. Nydelig grønnfarge!
Mot slutten av måltidet reiste nærmeste sjef seg og holdt en liten tale for meg og overrakte en gave på vegne av de rundt bordet og noen til. Og hvilken gave! Det gikk tydeligvis ingen hus forbi da jeg for et drøyt halvår siden oppdaget Hasla og ble nesegrus begeistret over norsk sølvdesign. Ikke bare norsk, men attpåtil fra Setesdalen og nærmere bestemt Valle. Hasla er en familiebedrift og døtrene i familien driver bl.a. butikken på Grünerløkka som har et utrolig flott utvalg av egen og andres sølvdesign. Kan anbefales på det varmeste! Du blir garantert værende lenge der. Betjeningen yter en fantastisk service og kommer gjerne med råd og vink. Og ønsker du en annen vri på deres design, kan de være behjelpelige med det også! 

Men tilbake til gårsdagens gave. Jeg fikk en liten historie med på kjøpet da den ble overrakt. 3-4 av kollegene mine hadde tatt seg turen til Grünerløkka for å plukke ut noe til meg, og de ble værende der i en time og diskuterte hva som passet til meg. Åpenbart måtte de ha nevnt hvilke andre smykker derfra jeg hadde, for plutselig hadde betjeningen spurt om det var til **** (meg)! Du vet du har gjort et sterkt inntrykk når du gjenkjennes fra kollegers smykkesøk! Nå skal det også sies at jeg var ganske entusiastisk på Hasla sin Facebookside, og kanskje kan huskes derfra av dem - OG er avbildet i deres produktkatalog (ifm. en kundekveld).

Noe av entusiasmen dalte dessverre etter at ett av mine bilder av et smykke som jeg la ut på Facebooksiden deres ble gitt til smykkedesigneren uten at jeg ble spurt først. Kanskje er det noen regler om at bilder på gruppesider tilhører gruppen som jeg ikke har fått med meg, men det føltes likevel som et overtramp. Jeg liker å bli spurt først. Og har nå derfor begynt å "signere" fotoene mine.


Jeg er likevel fortsatt veldig glad i smykkene jeg har kjøpt hos Hasla! Hele FIRE sett har jeg fra dem nå, og før jeg flytter herfra skal jeg innom dem igjen for å kjøpe en ring i samme design som det grønne Love Hearts-smykket over. Jeg har vært innom andre forhandlere av dem i andre byer, men utvalgene der er heller stusselige. Kun noen få har smykkene i monter, mens hos andre må man spørre betjeningen og de graver fram en skuffe fra under disken. Kanskje må jeg ta noen turer til Oslo i fremtiden for å handle Hasla-smykker?

Cross my Heart-serien - med rangle-ring!
Nostalgi-serien - tro om de kan lage ring av ørepynten? Skulle kjøpt meg armbånd som passer ...
English summary: Got a BEAUTIFUL gift from my closest colleagues last night (top photo)! I can recommend Hasla as representative of Norwegian silver jewellery design. "Innovation and tradition are of equal value to Hasla, together with high requirements with respect to both craftsmanship and quality."

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...