© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

torsdag 23. september 2010

Pangstart

Dagen startet med et pang i dag. Ikke helt bokstavelig, men heller ikke langt unna. Mobilen til min kjære ringte nemlig mens han stod på farten til jobb (og jeg lå og dro meg i senga). Han er ønsket til andregangsintervju kommende mandag morgen! Utrolig spennende! Det er forresten samme firma som det første intervjuet han var hos mandag som var. Så da blir det en svipptur med tog sørover på ham. Ned søndag kveld og tilbake mandag ettermiddag. Jeg skulker unna denne gangen.

Men siden dagen fikk en såpass brå start, fikk naturligvis ikke jeg sove igjen etterpå - og for første gang på veldig lenge stod jeg opp (nesten frivillig) halv ni på en fridag! Men jeg fikk strøket ihvertfall et par ting på gjøremålslisten min. Jeg fikk nemlig først ringt Toyota-verkstedet for å undersøke pris og tid for en eventuell bremsetrommelskifte på bakhjulene. Prisen måtte han undersøke og så ringe meg opp igjen. Og da han så gjorde, lurte han nok på om jeg var helt i vater og spurte om ikke det var bremseSKIVENE på forhjulene som burde ses på. Men det var ikke det jeg hadde i tankene, for i sommer så vi litt på dekkenes stabilitet og tok derfor av hjulene ... og så noen rusthauger av noen bremsetromler. Jeg sparket lett i det ene hjulet og en del rust falt av ... Vi ble enige over telefon at jeg skulle komme innom slik at de kunne se på bremsetromlene mine.

Som sagt, så gjort. Og enden på visa ble at bremsetromlene holder fortsatt og jeg har utsatt den utgiften på ubestemt tid. Greit nok.

Utpå ettermiddagen begynte jeg å tømme skjenken på stua. Den skal vi flytte inn på kontoret under meglers fotografering og senere kvitte oss med. Den er av altfor dårlig kvalitet. I de to store, nederste midtskuffene holder bunnene på å falle ut pga. for mange tunge duker. To håndtak har brukket av. Og dette møbelet er det nestsiste (kun salongbordet igjen) i oljebeiset furu. Bort med det! Heller kjøpe noe mer passende og brukbart på f.eks. IKEA etterhvert.  :)

Bildet er lånt fra Euroflorist.
Under tømmingen av skjenken dukket det opp en lenge glemt skatt! Jeg fant igjen den aller, aller, ALLER første korrespondansen min kjære og jeg hadde i månedskiftet mars/april 1998! Hans aller første e-post til meg etter lett flørting på det som da kaltes SOL-chat. Og mine svar, og hans svar på det igjen og så videre. Samt en liten bunke med dikt han skrev og teksten han hadde komponert som fulgte gavene han gav meg da vi møttes for aller første gang den gang jeg jobbet i Arendal. Et hjerte i lilla krystall og en minidelfin i hematitt som jeg fortsatt har i et skrin. Og en stor bukett dyprøde roser, naturligvis. Hvilke minner! 

I samme boks som disse papirene lå også originalvitnemål som jeg trodde jeg hadde rotet vekk. Hurra! Nå kan jeg sette i gang å scanne og lagre alle vitnemålene digitalt. Så får jeg håpe at jeg faktisk ikke kommer til å trenge dem igjen. :)

English summary: My love is wanted for a second jobinterview! Drove to the garage and had them look at my brake drums and decided they would survive yet another year or more. Found the very VERY first correspondance between hubby and I way back in 1998! Wow, memories!

3 kommentarer:

  1. Fridager man står tidlig opp og utnytter maksimalt er gull! Så gøy å finne igjen den skatten. ☺

    SvarSlett
  2. Utnyttede dager er skikkelig gull, men det er dessverre langt mellom dem. Har fortsatt MASSE rydding som gjenstår her. :S

    SvarSlett
  3. Minner og vitnemål er godt å ha! :o)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...