© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 21. september 2010

Kjekt å ha

Og så var vi tilbake i Oslo igjen. Min kjære hadde to intervju idag, og følte det første intervjuet gikk best. Det hvor det var en reell stilling som var aktuell. Det andre intervjuet var for et bemanningsbyrå og han fikk visst ikke like gode "vibber" fra intervjueren der. Jeg håper inderlig han raskt får en ny jobb!

Sørlandshelgen forløp relativt udramatisk. Det ble ingen kinobesøk på oss, men derimot to deilige kompemiddager. Det er overhodet ingen tvil; Mors komper er de beste! For nemlig det så! :)
Svensk julegave
Lørdagskvelden fikk jeg overrakt en liten pose med "julegave fra Sverige". Foreldrene mine var i Sverige for noen uker siden og besøkte en til nylig ukjent svensk familiegren. Min mor har det med å kjøpte forskjellige småting "bare for gøy". "Kjekt å ha" er et mye brukt uttrykk fra henne. Jeg er redd jeg var fryktelig uhøflig da jeg åpnet posen, for det var ikke akkurat hva jeg forventet. Nå forventet jeg ikke noe spesielt, men ihvertfall ikke DET. (Unnskyld, mor!)
En ... svensk, rojal nøkkelring?!
En hjerteformet nøkkelring er forsåvidt ikke så galt. Ikke helt meg å omgi meg med hjerter, men tross alt ikke så galt. Fin form på den ... kjennes god ut i hånda. Men "Sweden royal wedding"?? Hrmf ... ja ja ... svart og gull er jo en bra kombinasjon som jeg har sansen for.  Tro hva som er på andre siden?
Ånei! Cheesy!
Jepp, det måtte naturligvis være det nygifte, svenske paret. Jeg som ikke engang fronter våre egne kongelige, selv om jeg er rojalist. Rojalist mot bedre vitende, bør jeg kanskje legge til. Å arve en posisjon synes jeg egentlig ikke noe om, men våre kongelige er jo generelt ganske sympatiske. Og joda - jeg er fan av Kronprinsparet på Facebook. Men der tok jeg et par runder med meg selv først før jeg gav etter.

Tro om jeg kan klistre et eller annet merke over svenskene? En diger smiley, kanskje? Eller male over bildet med en eller annen farge. (Neida - IKKE rosa!) Jeg må tenke litt på den, tror jeg. Mor mi foreslo å henge den på veska mi, men der trenger jeg ikke ekstra vekt. Og på jobbnøkkelknippet har jeg en mye tøffere dobbelhelix. Litt jobbrelatert, liksom. Og på husnøkkelknippet mitt henger et oblat fra banken som oppfordrer finneren av knippet om å sende det til banken, som igjen vil gi det videre til meg. En ganske nyttig liten sak!

Nei ... Noen som har noen bedre forslag enn min mor?

English summary: Got a Swedish, royal keychain from my mother this weekend. Perhaps I should stick a smiley face on the couple?

1 kommentar:

  1. Hahaha! Tja, kva gjer du med den? Sette inn bilde av den og mannen? Eller kanskje til utedoen om du har sånnt? Dei kongleg pryder ofte sånne plaser! Eller legg det i roteskuffa i lag med alt det andre som venter på ein betre plass...
    Ha ein fin dag!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...