© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

onsdag 29. september 2010

Handletur - del 2

Yes! Jeg klarte det to dager på rad! Stod opp klokka 9 og var på Grünerløkka 1040, bare for å oppdage at Hasla ikke åpner før 11. Dårlig research av undertegnede! Subbet rundt kvartalet, kjøpte ei rosinbolle til "frokost" og handlet nye Ecco-sandaler til den nye jobben min. Og tuslet inn i varmen hos Hasla. Min kjære hadde gitt meg forskudd på bursdagspenger til å handle ring i Love Hearts-serien, så jeg fikk handlet den i oliven-fargen. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at det var mange luftbobler i epoxyen.  :( Tro om jeg skulle byttet den?

Tror jeg kan telle ca. 10 luftbobler. Grønnfargen er litt for frisk, men fikk ikke til å justere den.
Jeg fikk også kjøpt meg nytt brilliant-anheng i samme nydelige grønnfarge som ørepynten og kolibri-kulen som jeg fikk av kollegene mine i avskjedsgave. Nå kan jeg veksle mellom to anheng til samme ørepynt - praktisk!
I flere år har jeg hatt lyst på et anheng som er mer tradisjonelt i stilen. Litt "bunadaktig", liksom. Ett som passer spesielt godt til 17. mai, konfirmasjon og slike høytider. Jeg har dessverre ikke bunad, men jeg har en liten sølje som jeg tror jeg fikk i dåpsgave. Derfor benyttet jeg anledningen nå til å kjøpe meg et flott anheng fra Hasla med et grønt glass i midten! Er det ikke flott?
Jeg nevnte tidligere at jeg lurte på om de kunne lage ringer av Nostalgi-ørepynten, og til min glede oppdaget jeg at jeg slett ikke trengte å spesialbestille noe som helst, for ringer hadde de allerede i serien! Juhu!
Er jeg litt glad i grønt, tro?
Ettersom jeg samler på Asterix-album, og jeg mangler tre for å ha en komplett samling, var jeg innom Tronsmo bokhandel og fikk handlet ett. De to andre var dessverre utsolgt. Hvis du noen gang mangler noe i tegneseriesamlingen din eller er på utkikk etter noen av de mer sære tegneseriene, så er Tronsmo absolutt å anbefale. De har en egen tegneserieavdeling i kjelleren med store mengder kjente og ukjente tegneserier.

Noe de nok ikke ville nedlatet seg til å ha i sin butikk, var ei bok jeg stakk innom Tanum for å kjøpe. Adobe Photoshop CS4 er nok for A4 for Tronsmo, men jeg har ønsker om å kunne gjøre ting i Photoshop uten hjelp av gemalen. Han er ikke særlig tålmodig når jeg ber om hjelp, så da er det bedre å ha eget oppslagsverk. Til nå har jeg bare brukt ACDSee til bildebehandling, men den har sine begrensninger.
Salig blanding
Handleturen resulterte altså i mange gode kjøp (kjøpte forresten også to bukser på tilbud) og ei vannblemme på hælen. Da jeg kom hjem tok jeg jammen og vasket alle vinduene på utsiden! Nå høres det kanskje litt voldsomt ut, men "alle" betyr tre vinduer samt stuevinduene. Absolutt overkommerlig! Det var forøvrig på høy tid! "Småvinduene" har ikke blitt vasket på utsiden på noen år, tror jeg - og i alle tilfeller kommer fotograf og takstmann i neste uke! Jeg trenger ikke si noe om den 3 meter lange teleskopstanga som jeg ikke klarte slå sammen etterpå ...

English summary: Went shopping downtown and bought more lovely Hasla-jewellery! Also bought some trousers, a book and a comic and new sandals for my new job. When I got home I cleaned the outside of our windows. Yay! About time!

5 kommentarer:

  1. Det var rett og slett en mega handletur.
    Skikkelig flotte Hasla produkter. Likte spesielt godt den grønne ringen :-)
    Jeg skal hjemover i høstferien. Vi snakkes gjerne?

    SvarSlett
  2. Vi snakkes veldig gjerne, men i din høstferie er jeg vel ikke sørpå. Vi reiser nedover lørdag 9. oktober, tenker jeg.

    SvarSlett
  3. Super handletur, så herlig. Likte veldig godt det sølje-anhenget. ☺

    SvarSlett
  4. Ja, var det ikke lekkert? De har så utrolig mye flott i den butikken! Men tror jeg må begrense smykkeinnkjøpene i lang tid nå, for aldri har jeg handlet så mye smykker til meg selv som de siste syv månedene! :)

    SvarSlett
  5. Og så fånt jeg deg også :)

    God tur!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...