© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

lørdag 14. august 2010

Vin og vann

Husker du vinen jeg nevnte tidligere? Den jeg fikk for den gamle sykkelen min? Nå er jeg halvveis i flaska. Første halvdel gikk igår og resten går ikveld. Smaker godt og passer til Sørlandschips. :)

Domaine Pierre de Préhy Petit-Chablis 2009

Som du ser på bildet, har jeg en vinlogg også. Den fikk jeg av min bror for noen år siden, men ettersom jeg ikke er noen stor vindrikker så er det fortsatt massevis av plass å fylle ut. Og du får tilgi at jeg bruker et rødvinsglass, men alle hvitvinsglassene er allerede pakket vekk.

Og så kan jeg jo nevne grunnen til at jeg fant det for godt å sprette hvitvinen igår. Vi hadde nemlig visitt av megleren fra Krogsveen som kom for en verdivurdering, og hun var fornøyd med leiligheten vår. Hun foreslo rimeligvis å fjerne en del (to bokhyller, skjenken, en kommode og teppene i entréen, samt alt "clutteret"), men var alt-i-alt fornøyd med hva hun så. Og det var naturligvis vi fornøyde med å høre. Hun gikk grundig og systematisk gjennom oppdragsavtalen som signeres når/hvis vi velger det meglerhuset, og hun virket realistisk og pro-aktiv. Jada, jeg liker heller ikke det moteordet, men det passet nå! :)

I dag har det vært strålende solskinn, og etter nok en natt/morgen hvor jeg har flydd på do, klarte jeg nyte en stund i sola. Jeg brenner fort, så det ble ikke lange tiden, men nok til at jeg følte at jeg ihvertfall hadde VÆRT der. :)

Også fiskene begynner å få det hett om gjellene, så jeg kastet oppi to iskuber for å gjøre det LITT bedre for dem. Jeg innbiller meg at de liker det. Jeg har foresten sett 3-4 småyngel også oppi der, så det kan bli fisksomt oppi biOrben etterhvert!

Where's Titanic?
 Og til tross for migrenen, fikk min kjære det nettopp for seg å av-ise fryseren vår på kjøkkenet! *løpe og hjelpe til*

English summary: Had half the bottle of white wine yesterday that I got for my old bike. Had someone from the real estate agency to evaluate our appartment and she seemed very thorough, realistic and systematic. I think we like her. Sunny day making the platy hot, so I tried to cool them down with two ice cubes.

2 kommentarer:

  1. Vinlogg?? Det har eg aldri høyrt om før. Men sikkert ein god ide. Følger med deg vidare.
    Slit med migrene eg også, men har fått tablettar som er gode dersom eg tek dei i tide.

    SvarSlett
  2. Wee! Hyggelig at du vil følge bloggen min! :)
    Vinlogg er rett og slett en logg hvor man fyller ut evalueringsskjema for enten rød- eller hvitvin. Ganske kjekk måte å huske hva man liker og ikke liker, ihvertfall når vi drikker så lite vin som vi gjør! :)

    Mannen min sliter både med hodepine og migrene, så han har måttet lære seg å kjenne forskjell på dem for å velge riktig medisin. Ibux mot hodepine, relpax mot migrene. Jeg er SÅ takknemlig for at jeg har lite hodepine!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...