© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 29. august 2010

Vel overstått

Da var gårsdagens konsert vel overstått. Vi ankom festningsområdet i halv syv-tiden på kvelden og fikk med oss litt av The Very Best sin konsert. Ikke akkurat den musikken vi var der for å høre, men mer sommerlig enn været var. Vi tuslet inn på området foran scenen i håp om å få oss brukbare ståplasser og endte opp på et ikke altfor galt sted. Eller ... stedet i seg selv var ikke galt uansett, det har jo med folkene du har rundt deg å gjøre - særlig de rett foran (og kanskje også rett bak) deg. Dessverre virket det som vi stod midt i øltråkket, for det var en jevn strøm med øltørste folk som på død og liv måtte forbi MEG. Én var høflig nok til å prikke meg på skulderen og si "Unnskyld?", men resten så ut til å ta rennefart for å bryte gjennom folkemengden på sin vei for å stille tørsten eller tilbake til plassene sine et sted foran oss. Kanskje arrangøren neste gang kan lage til korridorer på sidene hvor folk kan passere uten å forstyrre de andre tilskuerne? :P

Etter en times pause kom Röyksopp på scenen, med bl.a. svenske Robyn som vokalist. Gruppen hadde litt startproblemer da lyden på ett eller flere instrumenter var borte, og etter endel forsøk og tørrprating og småpinlig publikumsfrieri kom de skikkelig i gang. Bra musikk! Men det visste jeg jo! :)

Etter enda en times pause kom hovedattraksjonen på scenen. Jean Michel Jarre gjorde sin entré fra publikumstribunen, viftet entusiastisk på armene og gikk bort til scenen hvor han viste at han kunne si "takk" på norsk. Eller "tak" som han skrev på Facebook dagen etterpå. :)
Bildet tatt av mannen med mobilen hans. JMJ begynner.
Musikken var som vanlig superb, lysshowet likedan og som vanlig bygde han opp stemningen utover forestillingen. Halvveis blåste han ut høytalerne på venstre side, men etter 5-10 minutter kom lyden tilbake. Også fyrverket da! Fantastisk bra! Tror jeg aldri har sett så flott fyrverkeri i levende live føre - bare på TV. SÅNT skulle blitt skutt opp på nyttårsaften! *sukk*

Mannen og jeg stod rett opp og ned i nesten seks timer, og var bra slitne i bein og korsrygg da vi gikk for å ta taxi hjem litt over midnatt. Jeg var VELDIG glad jeg valgte gåskoene mine framfor støvlene som jeg opprinnelig hadde planlagt å bruke! Avslutningsfyrverket fikk vi med oss fra taxiholdeplassen utenfor Oslo S/Hotell Opera. Kjempeflott!
Bilde tatt av mannen med mobil. Utsikt fra Hotell Opera.
Da vi kom hjem hengte jeg opp regnkåpa til tørk i dusjen. Den lukter FORTSATT tobakk etter skorsteinen som stod rett bak oss. *blargh*

English summary: Great concert last night!

4 kommentarer:

  1. Høres kjekt, men slitsomt ut. Vi var på Rådhusplassen da år 2000 ble feiret velkommen, fantastisk fyrverkerishow da.

    SvarSlett
  2. Ah, det kan jeg tro! Jeg flyttet til Oslo halvannen måned senere. :)

    SvarSlett
  3. Hei.

    Så koselig at du er med i konkurransen min! Bli gjerne med de andre konkurransene mine også! I slutten av uken kommer det enda en.
    Lykke til i trekningen :)

    Klem fra Hilde

    SvarSlett
  4. Takk, HildeM! Men uten barn så er ikke barnepremier så veldig interessante. :) Men en almanakk er alltid kjekt å ha!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...